مراقبت از پوست

مراقبت اصولی از پوست صورت

مراقبت اصولی از پوست صورت کار راحتی است و برای زیبایی آن بسیار ضروری است. قسمت سخت آن تبدیل این روتین به عادت روزانه است. اما این را در نظر داشته باشید که با انجام مداوم روتین پوستی، چین و چروک و پیری پوست را تا جای ممکن به تعویق می اندازید و پوستی سالم، شاداب و درخشان را به خود هدیه می دهید.

ما در این مطلب قصد داریم در ترتیب دادن یک روتین روزانه مراقبت از پوست صورت به شما کمک کنیم. با ما همراه باشید.

 

یک روتین پوستی ساده

یک روتین 12 مرحله ای برای مراقبت از پوست ممکن است برای پوستتان خیلی خوب باشد اما حتما نباید یک روتین سخت و طولانی را هرشب تکرار کنید. چرا که ممکن است بعد از یک روز سخت و طولانی حوصله انجام دادن آن را نداشته باشید. توصیه ما این است که یک روتین ساده و کوتاه را با محصولات ثابت شده و با کیفیت برای خود در نظر بگیرید و به این ترتیب احتمال انجام ندادن روتین روزانه ی خود را تا جای ممکن کاهش دهید.

 

شستن پوست صورت

بعد از یک روز سخت و طولانی همان اندازه که دوست دارید سریعا به تخت خوابتان برسید و بخوابید، پوست صورت شما نیاز به شست و شو دارد. پوست صورت در طول روز در مجاورت آلودگی های بسیاری قرار دارد بنابراین باید هرشب قبل از خواب تمامی گرد و خاک، جرم و کثیفی و ذرات آلوده موجود در هوا را از سطح پوست پاک کرد. پس داشتن یک شوینده مناسب برای مراقبت اصولی از پوست صورت ضروری است.

اگر در شهر های شلوغ و پر رفت وآمد زندگی می کنید استفاده ی مداوم از آن در روتین مراقبت از پوست به شدت توصیه می شود. همچنین استفاده از یک تونر مناسب تایپ پوستیتان، موجب تمیز شدن اصولی و عمیق منافذ پوست شما خواهد شد.

توصیه می کنیم برای آشنایی بیشتر از نحوه تاثیر آلاینده ها بر پوست، مقاله تاثیرات عوامل محیطی بر پوست را مطالعه کنید.

لایه برداری اصولی پوست

شوینده پوست به راحتی آلودگی را از سطح پوست پاک می کند اما بر روی پوست ما همیشه لایه ای از سلول های مرده وجود دارد که تنها راه خلاصی از آنها لایه برداری است. در نظر داشته باشید که برای مراقبت اصولی از پوست صورت، لایه برداری باید با توجه به نوع پوست شما انجام شود؛ در غیر این صورت پوست شما دچار آسیب های جبران ناپذیری خواهد شد.

لایه بردار صورت شما باید بسیار ملایم بوده، مخصوصا اگر پوست حساس و خشکی دارید و تنها یک بار در هفته انجام پذیرد. در صورت بروز هرگونه قرمزی یا التهاب در حین استفاده از لایه بردار حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید.

 

لایه برداری برای مراقبت اصولی از پوست

 

خرید یک ضد آفتاب با کیفیت

از بسیاری از آسیب های پوستی با استفاده ی مداوم از کرم ضدآفتاب میتوان جلوگیری کرد، فرقی نمی کند که هوا آفتابی باشد یا کمی ابری، در نظر داشته باشید مخصوصا در فصل های گرم سال ضد آفتاب هایی با SPF بالای 30 تهیه کنید و استفاده از آن را در روتین مراقبت از پوست خود قرار دهید.

 

هزینه محصولات مراقبت از پوست

شاید شما هم بعضی از روز های ماه را به ولخرجی کردن با دوستانتان بگذرانید و آن را جز خرج های اجتناب ناپذیر ماهانه خود بدانید. اگر شما هم در بعضی از روزهای ماه در این چنین شرایطی قرار می گیرید، باید بدانید که ممکن است مزه پیتزای مورد علاقه تان در 50 سالگی شما تغییر نکند اما اگر مراقب پوست خود نباشید ممکن است در 50 سالگی شاهد چین و چروک های بسیاری در صورت خود باشید.

بنابراین ما به شما توصیه می کنیم هر از چندگاهی برای حفظ روتین مراقبت اصولی از پوست خود ولخرجی کنید. رفتن به سالن های زیبایی و گرفتن یک ماساژ صورت خوب به همراه ماسک های آب رسان و تقویت کننده در کاهش روند پیری و زیبایی پوست تاثیر به سزایی دارد. همچنین در نظر داشته باشید استفاده از محصولات با کیفیت ضد پیری و آب رسان در دراز مدت باعث می شود که پوستتان شفاف و با طراوت باقی بماند و از ایجاد چین و چروک در سنین بالا جلوگیری کند.

 

آب رسانی پوست صورت

برای مراقبت اصولی از پوست صورت، متخصصین پوست سراسر دنیا در تاکید بر این موضوع اتفاق نظر دارند. آب رسانی به داخل و بیرون پوست موجب درخشندگی و لطافت بیشتر پوست می شود. اما آب رسانی به پوست بدن راه های مختلفی دارد که به سه مورد آنها اشاره می کنیم:

  •   استفاده از یک مرطوب کننده با کیفیت بر روی پوست صورت و بدن
  •  نوشیدن مقدار کافی آب در طول روز
  • استفاده از دستگاه رطوبت ساز (بخور) در طول فصل زمستان یا استفاده مداوم از آن اگر در آب و هوای خشک زندگی می کنید.

 

سرم هیالورون

یک راه برای آب رسانی تخصصی پوست

شما می توانید برای آب رسانی اصولی پوست و مراقبت از آن، تنها با یک سرم آب رسان قوی (سرم هیالورونیک اسید) و یک کرم مرطوب کننده تایپ پوستی خودتان، تمامی آب مورد نیاز پوست صورت خود را تامین کنید. بدین صورت که: هنگامی که هنوز در حمام هستید و بخار آب فضای حمام را پر کرده، بدون اینکه پوست صورت خود را خشک کنید، سرم هیالورونیک اسید خود را بر پوست خیس خود بزنید و آن را کمی ماساژ دهید. مولکول هیالورون تمامی رطوبت مورد نیاز پوست صورت شما را از محیط مرطوب (حمام) و آب موجود بر پوست شما دریافت کرده و آن را به پوست شما می دهد. پس از چند دقیقه، مرطوب کننده را بر پوست خود اعمال کنید.
با انجام این کار شما تمامی مولکول های هیالورون را بر پوست خود قفل کرده و آنها را جذب پوست خود کرده اید. (به این عمل Hydration Lock می گویند.)

سرم و کرم چون کاملا جذب پوست نشده اند، روی صورت شما می مانند. صبور باشید. بعد از اینکه از حمام خارج شدید و پوست شما در محیط خشک قرار گرفت، تمامی این مواد به خوبی جذب پوست شما خواهند شد و شما دیگر اثری از آنها بر پوست خود نخواهید دید.

 

آب رسانی دور چشم

به دلیل نازک و حساس بودن پوست دور چشم، لازم است که حتما از کرم های مخصوص دور چشم برای حفظ سلامت و زیبایی آن استفاده کنید. پس برای مراقبت اصولی از پوست صورت لازم است که با تهیه یک کرم دور چشم مناسب، چین و چروک ها را تا جای ممکن به تعویق بیاندازید.

توصیه ما به شما این است که از شوینده صورت خود برای شست و شوی اطراف چشم استفاده نکنید؛ مخصوصا اگر شوینده پوست شما مخصوص پوست چرب است. زیرا تمامی چربی پوست دور چشم شما را از بین برده و آن را مستعد چین و چروک می سازد. بهتر است که از یک شوینده مخصوص چشم استفاده کنید که ملایم تر است.

 

کرم دور چشم، مراقبت اصولی از پوست

مراقبت از پوست در خواب

یکی دیگر از نکات مراقبت اصولی از پوست صورت این است که هنگام خواب، فشار زیادی بر صورت شما نباشد، زیرا باعث به وجود آمدن چین و چروک می شود. همچنین توصیه ما به شما این است که از رو بالشی ساتن یا ابریشم استفاده کنید تا آلودگی کمتری گرفته و سلامت پوست و موی شما از بین نرود.

 

کلام آخر

بسیاری از مردم تا زمانی که برای پوستشان مشکلی پیش نیاید به سراغ متخصصین پوست نمی روند.
ما به شما توصیه می کنیم حداقل سالی یک بار به یک متخصص پوست مراجعه کنید تا مطمئن شوید که تمام کارهایی که برای پوستان انجام می دهید در جهت بهبود و سلامت پوستتان است.

مراقبت اصولی از پوست زمانی راحت و آسان می شود که شما ذهن آماده و ابزار لازم برای درست کردن یک روتین بدون نقص برای محافظت از پوست ارزشمندتان را در اختیار داشته باشید. استفاده از محصولات ثابت شده با کیفیت و تداوم در انجام روتین هر روزه کلید اصلی مراقبت از پوست است. همچنین داشتن یک رژیم غذایی مناسب و سالم به سلامت پوست شما کمک شایانی می کند.

لازم به ذکر است که در هر فصل، با توجه به تغییرات آب و هوایی، ممکن است روتین پوستی شما نیاز به تغییرات جزئی داشته باشد. پیشنهاد می کنیم مقالات زیر را که راجع به مراقبت از پوست در فصول مختلف هستند، مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *