دی جی درم

سوالات قبل از جراحی

هر عمل جراحی سوالات بسیاری را برای بیمار با خود به همراه دارد. سوالاتی مانند مدت زمان ریکاوری، ریسک ایجاد اسکار، اقدامات لازم برای کاهش ریسک ایجاد اسکار و …

اگر شما خواستار بهترین نتیجه ممکن از جراحی و اسکار به جا مانده از آن هستید، باید بدانید که بعد از هرگونه عمل جراحی (جراحی بینی، سانترال لب، لیپوساکشن، سزارین و …)به زخم خود چگونه رسیدگی کنید. در این مقاله ما سوالات قبل از جراحی برای شما آماده کرده ایم که لازم است قبل از انجام عمل جراحی از پزشک جراح بپرسید و در آخر 2 محصول ترمیم کننده دی جی درم (اسکارژل و اسکارشیت) را که کاملا موثر و ثابت شده هستند، به اختصار برای شما شرح می دهیم.

 

بهبودی زخم پس از جراحی

پوست شما بسیار ارزشمند است پس بسیار مهم است که سوالات قبل از جراحی را از پزشک جراح درباره ریسک ایجاد اسکار بعد از بهبودی کامل زخم جراحی سوال بپرسید. همچنین لازم است اندازه و عمق برش جراحی را بدانید چرا که هر دوی این فاکتور ها در اسکار احتمالی که بعد از بسته شدن زخم به جای می ماند، تاثیر به سزایی دارند. حتی سلامت کلی بدن و تندرستی شما می تواند در ایجاد نوع اسکار تاثیرگذار باشد.

 

راه های کاهش ریسک ایجاد اسکار

حال که فاکتور های ریسک پذیر ایجاد اسکار احتمالی را می دانید باید در قالب سوالات قبل از جراحی از پزشک جراح بپرسید که چه کارهایی برای پوست لازم است انجام دهید. فراموش نکنید که از پزشک جراح بخواهید نحوه صحیح شست و شو و رسیدگی به زخم و بخیه هایتان را برایتان کاملا توضیح دهد. اگر می خواهید ریسک ایجاد اسکار را بعد از بهبودی زخم به حداقل برسانید، باید بسیار اصولی به جای برش و بخیه ها رسیدگی کنید و آن ناحیه را تمیز و مرطوب نگه دارید.

 

استفاده از محصولات ضد اسکار

این پرسش، یکی از مهم ترین سوالات قبل از جراحی است، اما جواب آن بسیار ساده است. معمولا در اکثر اوقات بلافاصله بعد از کشیدن بخیه ها و بسته شدن زخم، شما می توانید استفاده از محصولات ضد اسکار و ترمیم کننده را شروع کنید. این خیلی مهم است که این سوال را از پزشک جراح بپرسید، زیرا او می داند که زمان بهبود و بسته شدن کامل زخم چه زمانی است. پس شما می توانید محصولات ضد اسکار مخصوص جای زخم مثل اسکارژل و اسکار شیت را از قبل تهیه کرده و با مشورت با متخصص بلافاصله بعد از خشک شدن و بسته شدن زخم از آنها برای از بین بردن جای زخم و اسکار احتمالی استفاده کنید.

 

اسکار جراحی

 

بهترین محصولات ترمیم کننده پوست

اکثر افراد زمان زیادی را برای پیدا کردن بهترین محصول ضد اسکار صرف نمی کنند. جراح پلاستیک شما می تواند شما را در مسیر درست جهت انتخاب یک ترمیم کننده خوب بگذارد. برخی جراحان شاید حتی در مطب خود محصولات ترمیم کننده و ضد اسکار دی جی درم (اسکارژل و اسکار شیت) را برای فروش داشته باشند.

مواجهه با عمل جراحی امری بسیار سخت و استرس زاست اما زمانی که شما بدون پرسیدن سوالات قبل از جراحی، اقدام به انجام آن کنید، حتی سخت تر هم می شود. پس چقدر خوب است زمانی که جراح از شما می پرسد: “آیا سوال دیگری دارید ؟” یک لیست از سوالات احتمالی در ذهن خود داشته باشید و فراموش نکنید درباره اسکار احتمالی بر روی پوستتان همه ی سوال ها را بپرسید.

 

غذاهای موثر در درمان اسکار

   مواد غذایی نقش به سزایی در مدت زمان و نحوه بهبود زخم و همچنین اسکار به جا مانده از زخم دارند.

این سوالات را قبل از جراحی حتما با جراح خود در میان بگذارید تا با علم و دانش خود و بررسی پوست و همچنین نوع حساسیت های غذایی شما، بهترین مواد غذایی را به شما پیشنهاد دهد.

ما در اینجا به صورت کلی، به  چند ماده غذایی اشاره می کنیم که روند بهبود زخم و اسکار شما را تسریع می بخشند:

  • پروتئین ها: مصرف مواد پروتئینی مثل گوشت، تخم مرغ، ماهی، حبوبات و لبنیات به تسریع روند بهبود زخم و اسکار شما کمک شایانی می کنند. در واقع پروتئین ها بافت های بدن را مستحکم تر کنار هم نگاه داشته و به تولید کلاژن جهت از بین رفتن اسکار کمک می کنند.
  • مصرف مواد غذایی غنی از ویتامین A مثل: هویج، سبزیجات، پرتغال، غلات و جگر
  • مصرف منابع ویتامین C مثل: مرکبات و آب میوه، غلات، کلم بروکلی و اسفناج
  • مصرف منابع غذایی حاوی روی مثل: غذاهای دریایی و گوشت قرمز

 

بهترین مواد غذایی برای ترمیم اسکار

 

مکمل های دارویی برای جای زخم

مکمل های ترمیم کننده زخم، داروهایی هستند که به شکل قرص یا کپسول در بازار عرضه می شوند و با دارا بودن ویتامین های ضروری برای ترمیم پوست، شما را در روند بهبود زخم و اسکار یاری می دهند.

در اینجا ممکن است این مسئله جز سوالات قبل از جراحی شما باشد، که وقتی می توانیم تمامی ویتامین ها را از منابع غذایی دریافت کنیم، دیگر چه نیازی به مکمل داریم؟ در برخی موارد افراد از کمبود یک ویتامین در بدن خود رنج می برند که از قضا همان ویتامین نقش عمده ای در بهبود زخم و اسکار آنها ایفا می کند. در اینجا معمولا به بیمار توصیه می شود که حتما از مکمل ها برای نتیجه گیری بهتر و سریع تر استفاده کند.

لازم به ذکر است که به طور کلی مصرف مکمل های دارویی و خوراکی، در کنار مصرف غذاهای پر ویتامین (البته با توصیه پزشک) برای نتیجه گیری بهتر، لازم و ضروری است.

 

معرفی محصولات ترمیم کننده دی جی درم

اسکارژل دی جی درم

اسکارژل حاوی مقادیر بالای آب در ساختار خود است. در زمان ایجاد آسیب پوستی به علت از دست رفتن قسمتی از بافت اپیتلیال، خروج رطوبت از لایه ی سطحی پوست افزایش می‏ یابد. در این مقطع، اسکارژل به دلیل وجود سیلیکون، نقش یک آب رسان را ایفا کرده و علاوه بر جلوگیری از خروج بی‏ رویه رطوبت بخشی از رطوبت از دست رفته را نیز جبران می‏ کند.

اسکار ژل دی جی درم بعد از استفاده، یک لایه نازک انعطاف پذیر و نیمه تراوا روی پوست ایجاد می کند و مانع خروج رطوبت از ناحیه اسکار می شود. این امر باعث می شود که تکثیر کلاژن در ناحیه اسکار متعادل شده و از رشد بیشتر اسکار جلوگیری کند.

اسکارشیت دی جی درم

نوار های سيليکونی دیجی درم باعث بازگشت 50% از بخار آب و گازکربنیک متصاعد شده از پوست گردیده و موجب ایجاد هایپوکسی در ناحیه می گردد. لذا از طريق ايجاد محيطی مرطوب و بسته که فعاليت مويرگی (آنژیوژنیز) را کم می کند، عمل نموده و توليد کلاژن نامنظم توسط فيبروبلاست ها را کاهش داده و باعث کاهش هايپرتروفی ناحیه اسکار می شود. در طول درمان اسکارها با نوارهای سيلکيونی دی جی درم، باعث ترميم لايه فوقانی از کار افتاده پوست، اسکارهای هايپرتروفيک و کلوئيد و همچنين کاهش فعاليت اضافی ماتريکس سازی بافتی در ناحيه اسکار می گردد.

 

اسکار ژل دی جی درم، اسکارشیت دی جی درم

کلام آخر

داشتن اطلاعات کافی از سوالات قبل از جراحی، روند درمان و نقاهت پس از عمل جراحی، به شما در درک بهتر حال و همچنین بهبود زخم و اسکار شما کمک شایانی می کند. همچنین اطلاع از کمبود ویتامین های بدنتان می تواند در مصرف نوع مکمل های دارویی و تسریع روند بهبود زخم، نقش به سزایی داشته باشد.

همچنین توصیه ما به شما این است که در دوران نقاهت، استرس را از خود دور کرده و این زمان را تنها به استراحت اختصاص دهید تا هرچه سریع تر مسیر بهبود را طی کنید.

 

برای خرید اسکارژل دی جی درم اینجا کلیک کنید.

برای خرید اسکار شیت دی جی درم اینجا کلیک کنید.

2 نظر در “سوالات قبل از جراحی

  1. مهشید گفت:

    ممنون از مطالب مفیدی که در اختیار ما گذاشتید

    1. نویسنده گفت:

      سپاس از لطف شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *