دی جی درم

پیرسینگ و کلوئید

پیرسینگ

بسیاری از افراد، پیریسنگ (پِرًسینگ- سوراخ کاری بدن) را برای نقاط مختلف بدن، من جمله گوش، بینی، لب، ابرو و … زیبا می دانند و به دلیل علاقه، ممکن است تعداد زیادی پیرسینگ در بدن خود داشته باشند. صرف نظر از بحث زیبایی، این کار، در برخی موارد باعث بروز عوارض جانبی مثل عفونت، عدم درمان به موقع زخم، کج شدن سوراخ پرسینگ و کلوئید (گوشت اضافه) می شود.
اگر بدن شما هم کلوئید ساز است و قصد انجام پیرسینگ را دارید، این مطلب برای شماست. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا بهترین راهکارهای درمانی و پیشگیری را با هم بررسی کنیم.

 

پیرسینگ

گوشت اضافه یا کلوئید در اثر پیرسینگ


کلوئید یا گوشت اضافه ای که بعد از پیرسینگ، خود را نشان می دهد؛ به راحتی می تواند ما را دچار شوک کند. زیرا هدف ما از انجام پیرسینگ، زیبایی است نه گوشت اضافه!
همانطور که در مطالب گذشته اشاره کردیم، کلوئید در اثر تولید بی رویه کلاژن به وجود می آید. در واقع بدن، پیرسینگ را یک جراحت می داند (البته واقعا هم همینطور است!) پس شروع به تولید کلاژن می کند تا این جراحت را درمان کند. اما در مواقعی (بسته به ژنتیک افراد) تولید کلاژن بی رویه است و موجب تجمع می شود که به آن کلوئید می گوییم.

ورم پیرسینگ را با کلوئید اشتباه نگیرید!

در مراحل اولیه پیرسینگ، ممکن است زخم آن به شدت التهاب داشته باشد. این التهاب را با کلوئید اشتباه نگیرید. التهاب ناشی از پیرسینگ با مراقبت های اصولی کاملا از بین می رود. اما برای درمان کلوئید، شما نیاز به کرم و یا ژل های ترمیم کننده دارید.

 

جلوگیری از ایجاد کلوئید

برای جلوگیری از ایجاد گوشت اضافه در ناحیه پیرسینگ، چند نکته را باید رعایت کنید:

  • ناحیه مورد نظر را به خوبی آب رسانی کنید.
  • حتما برای انجام پرسینگ به افراد مورد اطمینان مراجعه کنید.
  • بهتر است که پرسینگ با آنژیوکت انجام شود نه با دستگاه!
  • مراقبت های توصیه شده را مو به مو اجرا کنید و از تکان دادن اکسسوری خود در روزهای اولیه خودداری کنید.

 

درمان کلوئید ناشی از پیرسینگ

برای درمان کلوئید به وجود آمده در اثر پرسینگ، به شما توصیه می کنیم تا از ژل ترمیم کننده سیلیکونی دی جی درم استفاده کنید. این ژل نه تنها به درمان قطعی کلوئید شما کمک می کند؛ بلکه باعث بهبود هرچه سریع تر جای زخم پرسینگ شما می شود.

 

پرسینگ

اسکارژل دی جی درم

اسکارژل دی جی درم، یک ژل ترمیم کننده سیلیکونی ایرانی است که به درمان انواع اسکار، من جمله کلوئید، کمک زیادی می کند. شما کافی است پس از بسته شدن زخم پرسینگ و قطح ترشحات، روزانه  2 الی 3 مرتبه، از اسکارژل دی جی درم بر روی کلوئید اعمال کنید و این کار را تا زمان بهبودی کامل، تکرار کنید.

 

کلام آخر

پرسینگ در کنار زیبایی که دارد، گاها می تواند عوارضی نیز داشته باشد. برای کاهش ریسک ایجاد التهاب و گوشت اضافه، نکات گفته شده در بالا را رعایت کرده و در صورت بروز کلوئید، از ترمیم کننده دی جی درم استفاده کنید.

 

در صورت بروز هرگونه مشکل، مشاورین ما در روزهای کاری، پاسخ گوی شما عزیزان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *