مراقبت از پوست

مراقبت از پوست در فصل پاییز

بسیاری از ما با شروع فصل پاییز، برگ های زرد و نارنجی، هوای خنک، لباس های گرم و نوشیدنی های داغ در ذهنمان تداعی می شود. اما بسیاری از افراد با شروع این فصل، درگیر خشکی پوست شده و تا آخر فصل زمستان با آن دست و پنجه نرم می کنند. ما در این مقاله قصد داریم به نکاتی بپردازیم تا بتوانید پوست خود را در فصل پاییز نیز، هیدراته نگه داشته و از آسیب های بعدی در امان باشید. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا بهترین روش مراقبت از پوست در فصل پاییز را برای شما شرح دهیم.

همان طور که می دانید در فصل پاییز، با افت دما و کاهش رطوبت مواجه هستیم؛ که این امر بر بدن ما نیز تاثیر گذاشته و تمام ارگان های بدن ما من جمله پوست و مو دچار خشکی می شود. بدین صورت باید با مراقبت اصولی از پوست در فصل پاییز این خشکی را مهار کرده تا هم از آسیب های وارد شده از خشکی جلوگیری کنیم و هم سلامت و درخشش پوست خود را حفظ کنیم.

در ادامه راهکارهایی برای حفظ رطوبت پوست در فصل پاییز به شما ارائه می دهیم که با رعایت آنها، پوست شما از خشکی و آسیب در امان می ماند:

 

استفاده از دستگاه بخور

همان طور که در بالا اشاره کردیم، در فصل پاییز، دما و رطوبت هوا دچار افت شده که همین امر موجب خشکی پوست می شود. برای خنثی کردن این تاثیرات و مراقبت از پوست در فصل پاییز می توانید در محیط های بسته مثل محل کار یا منزل، از دستگاه بخور استفاده کنید تا ضمن حفظ رطوبت محیط، رطوبت پوست و موی شما نیز تامین شود.

بهترین روتین پوستی

شما می توانید با تغییر محصولات پوستی خود، رطوبت از دست رفته پوست را مجددا بازگردانید و از دهیدراتگی پوست جلوگیری کنید. در ادامه چند راهکار به شما پیشنهاد می دهیم که به حفظ رطوبت پوست شما کمک زیادی خواهد کرد.

 

روتین پوستی، مراقبت از پوست در فصل پاییز

 

  • اگر آرایش می کنید، مواد آرایشی را با یک میسلار واتر یا پاک کننده ملایم، پاک کنید و از فشار زیاد بر پوست خودداری کنید. زیرا پوست شما در فصل پاییز به دلیل خشکی، نازک شده و مستعد پوسته پوسته شدن می باشد. پس باید ملایمت بیشتری به خرج دهید!
  • از یک شوینده ملایم و آب رسان استفاده کنید. بسیاری از شوینده ها، حاوی آب رسان بوده که آن ها را می توانید از داروخانه ها تهیه کنید.
  • تایپ پوستی خود را بشناسید. اگر شما هنوز در مورد نوع پوست خود (خشک، مختلط و چرب) اطلاعی ندارید، بهتر است به پزشک مراجعه کرده تا تایپ پوست خود را شناخته و محصولات مناسب پوست خود تهیه کنید. لازم به ذکر است که، حتی اگر پوست شما بسیار چرب باشد، باید حتما از محصولات آب رسان قوی و متعادل کننده چربی پوست استفاده کنید. زیرا هرچه پوست کم آب تر باشد، برای محافت از خودش چربی بیشتری تولید می کند.پیشنهاد می کنیم که برای مراقبت بیشتر از پوست خود در فصل پاییز، مرطوب کننده ای تهیه کنید که آب رسانی بیشتری انجام می دهد.
  • از یک تونر آب رسان استفاده کنید. بسیاری از محصولات موجود در بازار خاصیت آب رسانی نیز دارند. شما می توانید با تهیه این محصولات، از خشکی پوست خود در فصل پاییز جلوگیری کنید. سعی کنید از پد های پنبه ای با کیفیت برای تونر استفاده کرده و آن ها را با ملایمت بر پوست بکشید.
  • می توانید از سرم و ماسک های آب رسان، برای تامین آب مورد نیاز پوست خود کمک بگیرید.

 

سرم پوستی، مراقبت از پوست در فصل پاییز

 

  • از یک آب رسان قوی تر (بوستر) استفاده کنید. اگر پوست دهیدراته ای دارید، بهتر است که از یک بوستر آب رسان استفاده کنید که هیالورون بیشتر و غلیظ تری نسبت به محصولات آب رسان دیگر داشته باشد.
  • مرطوب کننده را فراموش نکنید. برای مراقبت از پوست در فصل پاییز، استفاده از یک مرطوب کننده مناسب تایپ پوستی، از واجبات است. زیرا نه تنها باعث محبوس شدن هیالورونیک اسید موجود در آب رسان می گردد، بلکه پوستی درخشان و شاداب برای شما به ارمغان می آورد.
  • آب رسانی دور چشم را فراموش نکنید. از یک کرم دور چشم مناسب تایپ پوستی خود استفاده کنید. اگر مستعد میلیا هستید، از محصولاتی استفاده کنید که مانع بروز این مشکل شود.
  • در فصل پاییز ترک خوردن لب ها یکی دیگر از مسائلی است که با آن دست و پنجه نرم می کنیم. بدین منظور می توانید از یک بالم لب برای مراقبت و جلوگیری از خشکی پوست لب استفاده کنید. همچنین می توانید از یک اسکراب ملایم برای از بین بردن پوسته ها استفاده کنید. هرگز پوست لب های خود را نکنید زیرا باعث بروز زخم و خشکی بیشتر می شود.

 

درمان خشکی لب، مراقبت از پوست در فصل پاییز

 

  • با احتیاط اسکراب کنید! بهتر است که برای اسکراب در فصل پاییز، از یک محصول بسیار ملایم استفاده کرده و آن را در فواصل زمانی طولانی تر انجام دهید. (مثلا اگر در فصل تابستان، 1 بار در هفته پوست خود را لایه برداری می کردید، بهتر است که این تعداد را به 2 الی 3 مرتبه در ماه، بسته به تایپ پوستی خود، کاهش دهید.)

 

آب رسانی مو

بدیهی است که در فصل پاییز، علاوه بر پوست شما، موهایتان نیز دچار خشکی شود. بدین منظور می توانید از شامپوهای ملایم تر استفاده کرده و برای آب رسانی ساقه مو، از ماسک و سرم های آب رسان کمک بگیرید. همچنین می توانید در هفته 1 بار موهای خود را روغن تراپی کنید تا از شکنندگی موهای خود جلوگیری کنید.

 

آب رسانی پوست بدن

اگر پوست خشک و کم آبی دارید، برای مراقبت از پوست خود در فصل پاییز، بهتر است که برای شست و شوی بدن خود از شوینده های ملایم تر استفاده کنید تا رطوبت پوست شما از بین نرود. توصیه می کنیم از صابون به هیچ عنوان استفاده نکنید، زیرا به دلیل سازگار نبود PH صابون با پوست بدن، خشکی پوست شما بیشتر شده و مستعد بروز آسیب های بعدی می شود.

همچنین باید از لیف های لطیف تر استفاده کنید و اسکراب بدن خود را با فواصل زمانی طولانی تر انجام دهید.

 

دوش گرفتن با آب داغ

مراقبت از پوست در تمامی فصول، علی الخصوص فصل پاییز، دمای آب را هنگام استحمام زیاد بالا نبرید. زیرا باعث خشکی بیشتر پوست، افزایش ترشح چربی، باز شدن منافذ، افتادگی پوست و موخوره شدن موها می شود.

 

ضد آفتاب

شاید پیش خود فکر کنید که با شروع فصل پاییز و کاهش دمای هوا در اثر تابش کمتر نور خورشید، دیگر نیازی به ضد آفتاب ندارید، اما سخت در اشتباهید. زیرا اشعه های مضر خورشید حتی از پشت ابر نیز به زمین می رسند و می توانند آسیب های جدی به پوست وارد کنند.

 

آب رسانی ارگان های داخلی بدن

تا اینجا ما راهکار هایی برای مراقبت از پوست در فصل پاییز و آب رسانی سطح پوست به شما دادیم. اما مهم ترین مسئله این است که تمامی ارگان های داخلی بدن شما نیز آب رسانی شوند تا دهیدراتگی آن ها بر ظاهر شما تاثیر نگذارد و سلامت شما کاملا حفظ شود.

بدین منظور شما باید آب زیادی نوشیده و از میوه و سبزیجات تازه بیشتری استفاده کنید. همچنین با مصرف فیبر بیشتر می توانید به سلامت دستگاه گوارش کمک کرده و مانع از بروز مشکلات جدی شوید.

 

نوشیدن آب

سخن آخر

همین طور که مشاهده کردید، تنها با رعایت چند نکته ساده می توانید از پوست خود در فصل پاییز مراقبت کنید. مسئله خشکی پوست را جدی بگیرید زیرا می تواند باعث بروز چین و چروک، پیری زودرس، اگزما و ترشح بیش از حد چربی و در نتیجه آکنه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *