مراقبت از پوست

مراقبت از پوست در فصل بهار

همان طور که می دانید روتین پوستی شما در فصل های مختلف، باید روند متفاوتی داشته باشد. بر فرض مثال، در فصل زمستان به دلیل خشکی هوا، پوست شما به آب بیشتری احتیاج دارد، در فصل تابستان به دلیل تعریق بدن، شما به روتین پوستی متفاوتی احتیاج خواهید داشت. اکنون که وارد فصل بهار شده ایم و آن روزهای سرد و خشک زمستانی را پشت سر گذاشته ایم، وقت آن رسیده که همانند فصل گذشته، بهترین روتین مراقبت از پوست در فصل بهار را برای پوست خود انتخاب کرده تا بتوانیم سلامت و زیبایی آن را حفظ کنیم.

پوست ما به مدت زمانی جهت تطبیق خود با آب و هوای جدید، تابش بیشتر نور خورشید و افزایش دما نیاز دارد. پس اگر در روز های ابتدایی فصل، دچار خارش، خشکی و اگزمای خفیف شدید، نگران نباشید. شما با رعایت نکات زیر می توانید پوستی سالم و زیبایی را در هر فصل به خود هدیه دهید.

پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با ارائه راهکارهایی، بهترین روتین پوستی را برای فصل بهار به شما پیشنهاد دهیم.

 

لایه برداری پوست در فصل بهار

برای مراقبت از پوست در فصل بهار، به دلیل افزایش دما و تابش نور خورشید، پوست شما به لایه برداری بیشتری نسبت به فصل زمستان احتیاج دارد. شاید فکر کنید که فصل زمستان باعث برجای ماندن آثار خشکی بر پوست شما شده و با لایه برداری، خشکی پوست شما تشدید می گردد، اما بر عکس با لایه برداری درست و اصولی، شما می توانید به از بین رفتن این آثار خشکی کمک زیادی کنید.

اسکراب های ملایم مخصوص انواع پوست در بازار موجود می باشند. شما می توانید با انتخاب بهترین و مناسب ترین گزینه، پوست خود را اسکراب کرده تا تمامی آلودگی ها و آسیب های ناشی از تغییر دما را از سطح پوست خود حذف کنید.

اما پیشنهاد ما به ما این است که از اسکراب های طبیعی و خانگی جهت لایه برداری استفاده کنید؛ زیرا نه تنها از مواد ارگانیک و طبیعی ساخته شده اند، بلکه مقرون به صرفه نیز هستند. یکی از بهترین لایه بردار ها، قهوه است. شما می توانید پس از آماده کردن قهوه صبح گاهیتان، از سوخته آن به عنوان لایه بردار استفاده کنید. نحوه استفاده به این صورت است که قهوه سوخته را جمع آوری کرده و بگذارید 1 روز در فضای باز خشک شود تا در هنگام قرار دادن آن در ظرف، کپک نزند. آن را در ظرفی بریزید و در هنگام استحمام یا قبل از شستن پوست صورت خود از آن استفاده کنید. این اسکراب عالی را می توانید برای پوست بدن خود نیز استفاده کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که اسکراب پوست خود را تنها یک بار در هفته انجام دهید.

 

بهترین آب رسان برای فصل بهار

شما برای مراقبت از پوست خود در فصل بهار، به دلیل افزایش دما و کاهش خشکی هوا، دیگر نیازی به استفاده از آب رسان های قوی ندارید. یک آب رسان ملایم مناسب پوست خود انتخاب کرده و روی 2 بار یا پس از شست و شوی صورت خود از آن استفاده کنید. شما برای حفظ رطوبت پوست و جذب بهتر آب رسان خود به یک مرطوب کننده مناسب تایپ پوستی خود نیز احتیاج دارید.

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که مگر آب رسان با مرطوب کننده تفاوت دارد؟

در پاسخ باید بگوییم که بله! آب رسان و مرطوب کننده دو محصول کاملا جدا با دو عملکرد متفاوت هستند. زمانی که پوست شما در برابر آسیب های محیطی یا عوامل دیگر، آب خود را از دست می دهد، به همراه آن مقداری چربی نیز از دست می رود. از آنجایی که جنس و پایه آب رسان ها از ژل و آب بوده و پایه مرطوب کننده، روغن است، بهتر است که ابتدا شما از آب رسان مخصوص نوع پوست خود استفاده کرده و پس از جذب، از مرطوب کننده مخصوص استفاده کنید تا آب و چربی مورد نیاز پوست شما تامین گردد.

 

کرم آب رسان، مراقبت از پوست در فصل بهار

 

ضدآفتاب برای فصل بهار

همانطور که می دانید شما در هر فصلی باید از ضد آفتاب مناسب پوست خود استفاده کنید. اما برای مراقبت از پوست در فصل بهار به دلیل افزایش حدودی دما، مسلما باید میزان SPF ضد آفتاب خود را افزایش دهید تا حفاظت از پوستتان، به درستی انجام شود. همچنین این را در نظر داشته باشید که دمای کره زمین در حال افزایش است، در نتیجه اشعه UV قوی تر شده و احتمال آسیب به پوست شما به مراتب بیشتر است.

 

کرم ضد آفتاب، مراقبت از پوست در فصل بهار

 

کرم دور چشم

شما برای مراقبت از پوست در فصل بهار علاوه بر استفاده از آب رسان مخصوص دور چشم، از ضدآفتاب مخصوص دور چشم نیز استفاده کنید. این ضد آفتاب ها را می توانید از داروخانه ها تهیه کرده و هر روز، نیم ساعت قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب، آن را بر پوست پلک خود اعمال کنید.

 

درمان خشکی لب

یکی از مراحل اصلی در روتین مراقبتی لب، لایه برداری است. زمان مشخصی برای لایه برداری لب ها وجود ندارد. شما هر زمانی که احساس کردید پوست لب شما خشک یا برآمده شده می توانید از اسکراب های مخصوص لب استفاده کنید. پیشنهاد ما به شما این است که اسکراب را در انتهای زمان استحمام انجام دهید تا پوست های اضافی و خشک لب شما مرطوب شده باشند و به راحتی اسکراب شوند. پس از آن از یک مرطوب کننده مخصوص لب (Lip Balm) استفاده کنید تا رطوبت مورد نیاز آن را فراهم کنید. شما حتی قبل از آرایش روزانه نیز می توانید از بالم لب استفاده کنید تا رطوبت پوست لب شما در طول روز حفظ شود.

 

بالم لب

مراقبت از پوست بدن در فصل بهار

به دلیل نزدیک شدن به فصل بهار، تغییرات اصول مراقبت های پوستی و پوشش کمتر بدن، تنها پوست صورت شما به روتین و محافظت احتیاج ندارد بلکه هر قسمتی از بدن شما مثل گردن یا دست ها که با لباس در برابر آفتاب محافظت نمی شوند نیز به رطوبت رسانی و ضدآفتاب احتیاج دارند. شما می توانید برای کمتر کردن هزینه های محصولات و روتین پوستی خود، از یک ضد آفتاب ارزان تر برای دست و گردن خود استفاده کنید تا ضد آفتاب مخصوص صورت خود را بتوانید در مدت زمان طولانی تری استفاده کنید.

 

کلام آخر

در کل پیشنهاد ما به شما این است که برای مراقبت از پوست در فصل بهار به نکات بالا توجه کنید و آنها را در روتین پوستی روزانه خود لحاظ کنید و به زیبایی و سلامت پوست خود اعم از شرایط فصلی و محیطی، اهمیت فراوانی بدهید. همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که نیازی به هزینه های گزاف برای تهیه بهترین محصولات پوستی نیست! شما می توانید با تهیه محصولات مقرون به صرفه و با کیفیت، هزینه خود را تا حد امکان کاهش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *