اسکارهیل

انواع اسکار

اِسکار، يکي از مشکلات شایع در دنياست که هزينه‌های زيادی را به بيماران تحميل مي‌کند. هرچند که در بسياری از موارد، صرف اين هزينه‌های سنگين نيز برای مقابله با اسکار کارآمد نيست. براي اين‌که تصور دقيق‌تری از شيوع اسکار داشته باشيد، خوب است بدانيد که هر سال در كشورهای پيشرفته 100 ميليون نفر دچار اِسکار می شوند که 11 ميليون از اين اسکارها بر اثر سوختگی ايجاد می شوند و 70% آن‌ها در کودکان است. با توجه به اينكه تعداد افرادی که در تمام کشورها دچار این مشکل می شوند بسيار زياد است، يافتن راه حلی مناسب براي پيشگيری و کاهش اِسکار می تواند ضمن کمک به بهداشت جامعه، از صرف هزينه‌های زياد جلوگيری کند. موثر ترین و مقرون به صرفه ترین روش درمان جای زخم سیلیکون تراپی است. سیلیکون تراپی به معنای استفاده از ترمیم کننده هایی است که حاوی سیلیکون طبی هستند. محصولات سیلیکونی کمپانی اسکارهیل امریکا می تواند ایده آل ترین انتخاب شما برای درمان جای زخم شما باشد. چرا که تمامی ترمیم کننده های اسکارهیل (ژل سیلیکونی رژواسیل، کرم سیلیکونی اسکار استاتیک، نوار سیلیکونی اسکار اف-ایکس) از درصد بالایی از سیلیکون طبی با غلظت زیاد تولید شده اند که برای از بین بردن جای انواع زخم موثر هستند.

اولین قدم در از بین بردن جای زخم شناسایی نوع اِسکار و نوع پوست می باشد. در ادامه به شما انواع اِسکار را معرفی می کنیم.

 

 اسكارهای برجسته

رشد بيش از اندازه‌ بافت ترميمی در پوست آسيب ديده، منجر به برجسته شدن محل ضايعه و نهايتاً تشکيل انواع اسکار برجسته می شود. اين اسکارها به دو دسته‌ کلی تقسيم می شوند:

 

کلوئیدها 

کلوئید ها معمولا از ترشح بیش از حد بافت گرانولیشن که برای بستن و بهبود زخم است، ایجاد می شوند. اگر این بافت به اندازه ترشح شود، باعث بهبود زخم شده اما در غیر این صورت به کلوئید تبدیل می شود. این بافت ایجاد شده که به صورت گوشت اضافه است، دارای بافت، تراکم اعصاب و رنگ متفاوتی از پوست است.

این نوع اسکار معمولا در نواحی کمربند شانه ای، کمر، سینه و ران ایجاد می شود و تا قبل از توقف رشد می تواند دردناک باشد. همچنین در بعضی موارد می تواند بر حرکت تاندون ها و عضلات تاثیر بگذارد.

 

اسکارهای هایپرتروفیک 

این اسکار ها هم جز انواع اسکارهای برجسته هستند که مانند کلوئید ها، میزان تولید بافت های ترمیمی آنها بالاست. اما تفاوت آنها با کلوئید این است که اختلاف سطح با زخم اولیه پیدا نمی کنند و ارتفاع آنها معمولا کمتر از نیم سانتی متر است. این اسکار ها ممکن است با سطح پوست یکی شوند و به نسبت ترمیم شوند. اما فرآیندی طولانی است. این نوع اسکار معمولا بین 18 تا 24 ماه پس از تشکیل در حالت پویا قرار دارد. پس اگر فشاری بر عروق نباشد می توان به جای جراحی، درمان را به صورت کانسرواتیو انجام داد. به طور کلی می توان گفت که این نوع اسکار ها حدودا 1 سال طول می کشد تا بالغ شوند.

 

اسکار برجسته

 

انواع دیگر اسکار عبارت است از :

 اسکارهای آتروفیک (فرورفته)

اسکارهای آتروفیک، فرورفتگی هايی در سطح پوست هستند که به صورت سوراخ های متعدد کوچک يا گودی های منفرد و عميق بر روی پوست ظاهر می شوند. اين ضايعات معمولا بر اثر تخريب کلاژن به علت يک آسيب پوستی مانند آکنه‌ کيستيک، جراحی، تروما يا بيماری هایی نظير سالک و آبله مرغان ايجاد می شوند. همچنین بیشتر در نواحی از بدن ایجاد می شوند که غدد چربی بیشتری وجود داشته باشد مثل: صورت، شانه و نیمه بالایی قفسه سینه.

اِسکارهای هم‌سطح

در برخی موارد ممکن است زخم ها فقط موجب تغییر رنگ و حالت پوست شوند. در اين حالت، ممکن است پوست قسمت آسيب ديده پس از بهبودی کم‌رنگ‌تر يا پررنگ‌تر از پوست اطراف خود شود. اين نوع اسکار، بيشتر در اثر آسيب‌های التهابی پوست به وجود می آيد. با اين حال ممکن است جزو عوارض جانبی بعضی روش‌های درمانی و زيبايی مانند کرايوتراپی، لايه برداری شيميايی و غيره نيز باشد.

اسکارهای انقباضی

این نوع اسکار ها معمولا به دلیل سوختگی یا آسیب قسمت زیادی از پوست شکل می گیرند. در اين ضايعات، لبه‌های پوست اطراف اِسکار منقبض و جمع می شوند و در حقيقت اندازه‌ پوست منطقه‌ آسيب ديده کاهش می يابد. اين کاهش سطح پوست، می تواند عضلات، مفاصل و تاندون ها را تحت فشار قرار دهد و دامنه‌ حرکتی عضو را محدود کند.

 

اسکار انقباضی

نوع ديگر تقسيم بندی اِسکار

اسکار ها را می توان بر اساس زمان شکل گیری آنها به دو دسته بالغ (اسکار قدیمی) و نابالغ (اسکار جدید) تقسیم بندی کرد.

اِسکار های بالغ

اسکار هایی هستند که مدت زمان نسبتا زیادی است که از بروز آنها می گذرد و به علت عدم وجود عروق خونی و سلول‌ها، سفيد و رنگ پريده هستند و ديگر رشد نمی کنند.

اِسکار های نابالغ

این اسکار ها به دلیل تازه بودن در حال رشد می باشند و رنگ قرمز يا ارغوانی اوليه را حفظ کرده اند. معمولا اسکارهای نابالغ، ظرف 6 الی 12 ماه بالغ می شوند.

 

درمان انواع اسکارها با استفاده از محصولات اسکارهیل

کمپانی اسکارهیل با تولید و عرضه محصولات سیلیکونی، فعالیت ها و موفقیت های گسترده ای را در بهبود انواع اسکار از آن خود کرده است. تمامی محصولات ترمیم کننده این کمپانی دارای تاییدیه FDA امریکا و CE اروپا می باشند.

از محصولات این کمپانی می توان به ژل رژوسیل، کرم اسکار استاتیک، نوار سیلیکونی، کرم استرچ مارک و کرم اسکین ریکاوری اشاره کرد که به اختصار در مورد هرکدام توضیحاتی ارائه می دهیم.

 

محصولات اسکارهیل

 

ژل رژواسیل

ژل رژواسیل اسکارهیل امریکا، ژلی با خاصیت درمانی موثر و ثابت شده در درمان انواع اسکار می باشد که میزان اثر بخشی بالاتری در مقایسه با انواع سیلیکون مایع دارد. در حالی که مصرف نوارهای سیلیکونی بهترین شیوه برای درمان اثرات به جای مانده از زخم ها می باشد، بهتر است برای نقاطی که در معرض دید هستند مانند صورت و گردن و یا نقاطی مانند مفاصل که استفاده از نوار های سیلیکونی دشوار است، از ژل سیلیکونی رژواسیل استفاده گردد. این ژل بیشتر برای اسکار های جدید و نابالغ استفاده می شود.

این محصول با ایجاد یک لایه پوشش نیمه تراوا بر روی پوست مانع از خروج رطوبت از محل آسیب دیده شده و مانع از تکثیر بی رویه کلاژن خواهد شد.

رژواسیل یک ژل سیلیکونی ضد اسکار با غلظت بالا است که برای مسطح کردن و نرم کردن اسکار طراحی شده است. این ژل سیلیکونی، شفاف، بدون بو و ضد آب است که این امکان را به شما می دهد تا در تمامی ساعات روز از آن استفاده کنید.

 

کرم اسکار استاتیک

کرم اسکار استاتیک حاوی سیلیکون، پپتید ها، آنتی اکسیدان ها و عناصر گیاهی است که موجب بهبود ظاهر اسکار های قدیمی می شود. این ترکیب منحصر به فرد هم زمان با آب رسانی به لایه ی آسیب دیده ی پوست باعث هم رنگ سازی سطح اسکار با رنگ پوست طبیعی می شود. ترکیب منحصر به فرد کرم اسکار استاتیک محصول اسکارهیل آمریکا علاوه بر مسطح کردن و نرم کردن اسکار، باعث کاهش خشکی ناحیه اسکار و تغییر رنگ آن خواهد شد. عصاره پیاز، آرنیکا، روغن هسته انگور و کالندولا فقط چند مورد از ترکیبات کاملا گیاهی این کرم فوق العاده هستند که هرکدام نقش به سزایی در بهبود ظاهر اسکار شما ایفا می کنند.

نوار سیلیکونی

نوار سیلیکونی نوعی روش غیرتهاجمی برای ترمیم جای زخم می باشد که از 100 % سیلیکون طبی تشکیل شده است.
پزشکان و جراحان معمولا برای بهبود آثار به جای مانده از زخم های جراحی به بیماران خود شیت سیلیکونی را پیشنهاد می دهند. نوار های سیلیکونی به منظور سهولت استفاده و قرارگیری صحیح در ناحیه آسیب دیده، در سایز های مختلفی تولید می شوند. این نوارها را می توانید پس از عمل جراحی یا حتی سوختگی بر سطح پوست خود قرار دهید.

کرم استرچ مارک

کرم استرچ مارک کمپانی اسکارهیل آمریکا (Resolve) از یک ترکیب اختصاصی و ثابت، که در پیشگیری و درمان ترک های پوستی موثر است، ساخته شده. شما می توانید زمانی که اولین نشانه از ترک پوستی را بر روی پوست خود دیدید از این کرم استفاده کنید تا از پیشروی بیشتر آن جلوگیری کنید.

این محصول برای مادران باردار یا افرادی که انتظار تغییر وزن ناگهانی را دارند بهترین انتخاب است.

فرمول منحصر به فرد کرم استرچ مارک اسکارهیل (Resolve) از ترکیب پپتیدها، سرامید ها و ترکیبات گیاهی مثل روغن نارگیل، روغن شی (آبرسان ، ضد التهاب و ضد پیری) و آلوئه ورا تشکیل شده و به ترمیم و بازسازی بافت پوست شما کمک شایانی می کند.

کرم اسکین ریکاوری

برای درمان اگزما و حفظ رطوبت پوست، پیشنهاد ما به شما استفاده از محصول اسکین ریکاوری (ریوایو) می باشد، که ضمن کنترل علائم عوارض ناشی از خشکی پوست، در درمان اگزما بسیار موثر خواهد بود.

غیر استروئیدی بودن کرم اسکین ریکاوری و داشتن ترکیب اسید هیالورونیک، باعث تامین رطوبت مورد نیاز پوست و تقویت لایه های آن می شود.

از آنجا که اگزما در پوست های خشک، شدید تر بوده و با التهاب همراه است؛ ترکیب آلوئه ورای موجود در این کرم تسکین دهنده قوی برای پوست به حساب می آید که می تواند التهاب پوستی ناشی از خشکی های شدید را برطرف کند.

سایر ترکیبات این محصول اعم از کالاندولا و ترکیب عصاره های بامبو، نخود فرنگی و گلوکوزامین (ترکیبات کلاژن ساز) می باشد که علاوه بر احیا و بازسازی پوست، باعث افزایش سنتز کلاژن تا 84% و سنتز الاستین تا 61% خواهد شد.

 

در هر صورت اگر در شناسایی مدل زخم خود و انتخاب محصول سیلیکونی برای ترمیم اسکار دچار مشکل شدید، مشاورین مجرب کمپانی اسکارهیل به صورت آنلاین در هر ساعت از شبانه روز  برای ترمیم پوست آسیب دیده خود و از بین بردن انواع ضایعه های پوستی به شما مشاوره تخصصی و رایگان می دهند و با شما تا آخر درمان و ترمیم پوست آسیب دیده تان با شما همراه هستند.

برای دریافت مشاوره تخصصی و رایگان کافیست از اسکار خود برای ما عکس ارسال کنید. مشاورین ما در اسرع وقت شما را برای از بین بردن انواع زخم راهنمایی می کنند.

برای خرید محصولات اسکارهیل، اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *