اسکارهیل

بهبود طبیعی زخم

پوست بدن ما قابلیت های فوق العاده ای دارد. مثل: کمک به تنظیم دمای بدن، حفاظت از بدن در برابر آسیب های خارجی، نگه داشتن اجزای داخلی بدن و قابلیت احیا و ترمیم خود. زمانی را در نظر بگیرید که پوست شما دچار آسیب شده است، مثل: زخم، سوختگی، خراش و … . در این مواقع پوست شروع به ترمیم خود می کند تا از سایر اجزای داخلی محافظت کند. پس می توان گفت که فرآیند ایجاد اسکار، ترمیم آن و حتی تغییر رنگ پوست، همگی از نشانه های شروع بهبود طبیعی زخم است. با ما همراه باشید تا در مورد این قابلیت شگفت انگیز بدن بیشتر با هم صحبت کنیم.

 

مراحل ترمیم طبیعی جراحت پوست

  • اولین مرحله، انعقاد است که طی آن، از خون ریزی جلوگیری می شود تا ارتباط فضای بیرون از بدن با اجزا داخلی بدن کاملا قطع گردد. در واقع مقداری خون از بدن به سمت بیرون فرستاده می شود تا در سطح پوست قسمت آسیب دیده تجمع کند و با لخته شدن، آن فضا را ببندد. در همین حین فرآیند بهبود طبیعی زخم از لایه های زیرین آغاز می شود.
  • دومین مرحله، التهاب نام دارد که طی آن سلول هایی که وظیفه ترمیم و پاک سازی را بر عهده دارند، به سمت ناحیه آسیب دیده هدایت می شوند. این سلول ها شامل: آنتی بادی، گلبول های سفید، آنزیم ها و مواد مغذی هستند که از طریق رگ های خونی به ناحیه آسیب دیده منتقل می شوند و پاکسازی زخم را انجام می دهند.
  • سومین مرحله، مرحله ترمیم زخم است. که با سلول های اپیتلیال شروع می شود. یعنی هر دو طرف زخم با این سلول های پوستی بسته شده و شرایط را برای ترمیم فراهم می کنند. بعد از این مرحله، ترشح کلاژن شروع شده که منجر به بازسازی و ترمیم پوست می شود.

کلاژن یک پروتئین است که برای ترمیم ناحیه آسیب دیده و بهبود طبیعی زخم بسیار ضروری است. اما تکثیر بیش از اندازه آن باعث ایجاد برجستگی در ناحیه اسکار می شود.

  • آخرین مرحله، مرحله چیدمان است که طی آن مرحله، ترشح کلاژن تشدید می شود تا بافت قدیمی با بافت ایجاد شده جدید یکی شود. تمامی کلاژن های ترشح شده، در ساختاری منظم چیده می شوند تا بافت جدید را تشکیل داده و اپیدرم جدید شکل گیرد.

 

بهبود طبیعی زخم

بهبود طبیعی زخم چقدر زمان می برد؟

 زمان بهبود طبیعی زخم به شرایط متعددی مثل: سن، جنس پوست، شدت جراحت، بیماری های زمینه ای همچون دیابت و فشار خون دارد.

محققان بر این باورند که پوست جدیدی که پس از بهبود زخم ایجاد می شود، 80% مقاومت پوست قدیم را دارد.

به طور کلی می توان گفت که بین 8 الی 12 هفته زمان می برد تا زخم به طور کامل بهبود یافته و پروسه درمان اسکار آغاز شود.

در مجموع می توان گفت که هرچه آسیب به وجود آمده بر روی پوست، سطحی و خفیف تر باشد، دوره درمان کوتاه تر و اسکار به وجود آمده کمتر خواهد بود. اما در مواردی که لایه های زیرین و عمیق پوست درگیر شده باشند، مسلما دوره درمان، طولانی تر و اسکار به وجود آمده بیشتر و شدید تر خواهد بود.

 

ترمیم پوست با محصولات ترمیم کننده

 استفاده از محصولات ترمیم کننده پوست راهی عالی برای تسریع فرآیند کلاژن سازی و بهبود طبیعی زخم است. اگر می خواهید هیچ اثری از اسکار بر روی پوستتان باقی نماند، استفاده از کرم های ترمیم کننده را فراموش نکنید. همچنین برای درمان هرچه سریع تر و بهتر اسکار خود باید از همان مراحل اولیه، زخم خود را تمیز و مرطوب نگه دارید و پس از رسیدن به مراحل انتهایی درمان از کرم های ترمیم کننده استفاده کنید.

به طور کلی، مکانیزم درمانی کرم های ترمیم کننده بدین صورت است که با تامین رطوبت مورد نیاز و تحریک ساخت کلاژن در سطح اسکار، موجب از بین رفتن سریع جای زخم شده و سلامتی را به پوست شما باز می گرداند.

 

درمان اسکار، بهبود طبیعی زخم

محصولات ترمیم کننده کمپانی اسکارهیل امریکا

پیشنهاد ما به شما استفاده از محصولات ترمیم کننده سیلیکونی اسکارهیل است. زیرا به دلیل ساختار سیلیکونی، منجر به ترمیم و بهبود هرچه سریع تر زخم و اسکار شما خواهد شد. همچنین باعث می شود تا ظاهر اسکار به سرعت بهبود یافته و موجب بازگشت زیبایی طبیعی به پوست شما می شود.

کمپانی اسکارهیل با تولید و عرضه محصولات سیلیکونی، فعالیت ها و موفقیت های گسترده ای را در بهبود انواع اسکار از آن خود کرده است. تمامی محصولات ترمیم کننده این کمپانی دارای تاییدیه FDA امریکا و CE اروپا می باشند.

از محصولات این کمپانی می توان به ژل رژوسیل، کرم اسکار استاتیک، نوار سیلیکونی، کرم استرچ مارک و کرم اسکین ریکاوری اشاره کرد که به اختصار در مورد هرکدام توضیحاتی ارائه می دهیم.

 

ژل رژواسیل

ژل رژواسیل اسکارهیل امریکا، ژلی با خاصیت درمانی موثر و ثابت شده در درمان انواع اسکار می باشد که میزان اثر بخشی بالاتری در مقایسه با انواع سیلیکون مایع دارد. در حالی که مصرف نوارهای سیلیکونی بهترین شیوه برای درمان اثرات به جای مانده از زخم ها می باشد، بهتر است برای نقاطی که در معرض دید هستند مانند صورت و گردن و یا نقاطی مانند مفاصل که استفاده از نوار های سیلیکونی دشوار است، از ژل سیلیکونی رژواسیل استفاده گردد. این ژل بیشتر برای اسکار های جدید و نابالغ استفاده می شود.

این محصول با ایجاد یک لایه پوشش نیمه تراوا بر روی پوست مانع از خروج رطوبت از محل آسیب دیده شده و مانع از تکثیر بی رویه کلاژن خواهد شد.

رژواسیل یک ژل سیلیکونی ضد اسکار با غلظت بالا است که برای مسطح کردن و نرم کردن اسکار طراحی شده است. این ژل سیلیکونی، شفاف، بدون بو و ضد آب است که این امکان را به شما می دهد تا در تمامی ساعات روز از آن استفاده کنید و به بهبود طبیعی زخم و اسکار خود سرعت ببخشید.

 

کرم اسکار استاتیک

کرم اسکار استاتیک حاوی سیلیکون، پپتید ها، آنتی اکسیدان ها و عناصر گیاهی است که موجب بهبود ظاهر اسکار های قدیمی می شود. این ترکیب منحصر به فرد هم زمان با آب رسانی به لایه ی آسیب دیده ی پوست باعث هم رنگ سازی سطح اسکار با رنگ پوست طبیعی شده و بهبود طبیعی زخم را تسریع می کند.. ترکیب منحصر به فرد کرم اسکار استاتیک محصول اسکارهیل آمریکا علاوه بر مسطح کردن و نرم کردن اسکار، باعث کاهش خشکی ناحیه اسکار و تغییر رنگ آن خواهد شد. عصاره پیاز، آرنیکا، روغن هسته انگور و کالندولا فقط چند مورد از ترکیبات کاملا گیاهی این کرم فوق العاده هستند که هرکدام نقش به سزایی در بهبود ظاهر اسکار شما ایفا می کنند.

 

نوار سیلیکونی

نوار سیلیکونی نوعی روش غیرتهاجمی برای ترمیم جای زخم می باشد که از 100 % سیلیکون طبی تشکیل شده است.
پزشکان و جراحان معمولا برای بهبود آثار به جای مانده از زخم های جراحی به بیماران خود شیت سیلیکونی را پیشنهاد می دهند. نوار های سیلیکونی به منظور سهولت استفاده و قرارگیری صحیح در ناحیه آسیب دیده، در سایز های مختلفی تولید می شوند. این نوارها را می توانید پس از عمل جراحی یا حتی سوختگی بر سطح پوست خود قرار دهید.

 

کرم استرچ مارک

کرم استرچ مارک کمپانی اسکارهیل آمریکا (Resolve) از یک ترکیب اختصاصی و ثابت، که در پیشگیری و درمان ترک های پوستی موثر است، ساخته شده. شما می توانید زمانی که اولین نشانه از ترک پوستی را بر روی پوست خود دیدید از این کرم استفاده کنید تا از پیشروی بیشتر آن جلوگیری کرده و به بهبود طبیعی آن کمک می کند. این محصول برای مادران باردار یا افرادی که انتظار تغییر وزن ناگهانی را دارند بهترین انتخاب است. فرمول منحصر به فرد کرم استرچ مارک اسکارهیل (Resolve) از ترکیب پپتیدها، سرامید ها و ترکیبات گیاهی مثل روغن نارگیل، روغن شی (آبرسان ، ضد التهاب و ضد پیری) و آلوئه ورا تشکیل شده و به ترمیم و بازسازی بافت پوست شما و جلوگیری از ایجاد ترک و زخم کمک شایانی می کند.

 

کرم اسکین ریکاوری

برای درمان اگزما و حفظ رطوبت پوست، پیشنهاد ما به شما استفاده از محصول اسکین ریکاوری (ریوایو) می باشد، که ضمن کنترل علائم عوارض ناشی از خشکی پوست، در درمان اگزما بسیار موثر خواهد بود.

غیر استروئیدی بودن کرم اسکین ریکاوری و داشتن ترکیب اسید هیالورونیک، باعث تامین رطوبت مورد نیاز پوست، تقویت لایه های آن شده و نه تنها به بهبود طبیعی اسکار ناشی از اگزما کمک می کند بلکه باعث جلوگیری از تبدیل اگزما به زخم می شود.

از آنجا که اگزما در پوست های خشک، شدید تر بوده و با التهاب همراه است؛ ترکیب آلوئه ورای موجود در این کرم تسکین دهنده قوی برای پوست به حساب می آید که می تواند التهاب پوستی ناشی از خشکی های شدید را برطرف کند.

سایر ترکیبات این محصول اعم از کالاندولا و ترکیب عصاره های بامبو، نخود فرنگی و گلوکوزامین (ترکیبات کلاژن ساز) می باشد که علاوه بر احیا و بازسازی پوست، باعث افزایش سنتز کلاژن تا 84% و سنتز الاستین تا 61% خواهد شد.

 

محصولات اسکارهیل

 

در هر صورت اگر در شناسایی مدل زخم خود و انتخاب محصول سیلیکونی برای ترمیم اسکار دچار مشکل شدید، مشاورین مجرب کمپانی اسکارهیل به صورت آنلاین در هر ساعت از شبانه روز  برای ترمیم پوست آسیب دیده خود و از بین بردن انواع ضایعه های پوستی به شما مشاوره تخصصی و رایگان می دهند و با شما تا آخر درمان و ترمیم پوست آسیب دیده تان با شما همراه هستند.

برای دریافت مشاوره تخصصی و رایگان کافیست از اسکار خود برای ما عکس ارسال کنید. مشاورین ما در اسرع وقت شما را برای از بین بردن انواع زخم راهنمایی می کنند.

برای مشاهده و خرید محصولات سیلیکونی اسکارهیل، اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *