اسکارهیل

اسکار پس از جراحی + بهترین راهکارها برای از بین بردن جای بخیه جراحی

عمل جراحی می تواند از خود اسکار ناخوشایندی به جای بگذارد اما گاهی اوقات نمی توان برخی عمل های جراحی را انجام نداد. خوشبختانه امروزه می شود از ایجاد اسکار و جای زخم برش بر روی پوست بعد از جراحی جلوگیری کرد. البته که تمامی عامل های ایجاد اسکار مانند ژنتیک و جنس پوست را نمیتوان کنترل کرد. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا فاکتور های غیر قابل کنترل و راه های جلوگیری از ایجاد اسکار را با هم بررسی کنیم.

قبل از هر چیز، فاکتور هایی را بررسی کنیم که شما و جراحتان نمی توانید آن را کنترل کرده و از تاثیر آن بر نوع و شدت اسکار بکاهید:

  • سن:

با افزایش سن، تولید کلاژن در بدن ما کاهش می یابد. همین امر موجب کاهش سرعت روند بهبود پوست می شود. در واقع زخم و اسکار در سنین بالاتر سخت تر درمان می شوند. اما به این نکته توجه داشته باشید که معمولا اسکار ها در بدن افراد جوان برجسته و صورتی رنگ می شود اما در بدن افراد مسن، معمولا تیره و مسطح اند.

  • ژنتیک:

برخی از افراد ممکن است به دلیل ژنتیک و سابقه خانوادگی، اسکار های کلوئیدی در بدنشان تشکیل شود. متاسفانه این اشخاص، جراحی های پر ریسکی داشته زیرا هیچ تضمینی برای درمان قطعی اسکار کلوئیدی آنها پس از جراحی وجود ندارد. پس اگر شما هم در معرض اسکار های کلوئیدی هستید، قبل از انجام عمل های زیبایی بیشتر فکر کنید.

  • محل جراحی:

برخی اوقات، محل جراحی، خود می تواند عامل ایجاد اسکار بیشتری باشد. به طور مثال اگر جراحی بر سطحی ایجاد شود که نزدیک به استخوان بوده مثل شانه یا زانو، احتمال ایجاد اسکار بیشتر بوده و دوره درمان به مراتب طولانی تر خواهد بود.

 

چگونه جراح می تواند ریسک ایجاد اسکار را کاهش دهد؟

اول از همه جراح شما می تواند در صورت امکان با برش درست در ناحیه ای از بدن که بتواند به خوبی درمان یا حتی پنهان شود، به زیبایی پوست و روحیه بیمار به دلیل تشکیل اسکار کمک زیادی کند. بر فرض مثال برای انجام عمل زیبایی سینه، برش را در زیر سینه ایجاد می کنند که در صورت عدم درمان کامل اسکار، کاملا پنهان شده و تاثیری بر زیبایی پوست وی نداشته باشد. یا حتی در جراحی ابدومینوپلاستی برش را در ناحیه زیر شکم ایجاد می کنند تا به راحتی با لباس زیر پنهان شود. همچنین نحوه برش و بخیه زدن پزشک نیز تاثیر زیادی در درمان و نحوه تشکیل اسکار دارد.

در صورت تشکیل اسکار و برجسته شدن سطح پوست، پزشک شما در صورت نیاز می تواند به محل اسکار شما استروئید تزریق کرده تا روند بهبود آن را تسریع بخشد.

لیزر درمانی نیز کمک زیادی به بهبود اسکار شما می کند. در صورت صلاح دید پزشک جراح خود می توانید از این روش نیز استفاده کنید.

 

لیزر درمان محل جراحی

 

سیلیکون تراپی نیز روشی است که پس از بهبود زخم و برای درمان اسکار بسیار موثر می باشد. محصولات سیلیکونی بسیاری در بازار وجود دارند که به از بین بردن اسکار کمک زیادی می کنند و در کوتاه ترین زمان ممکن می توانید شاهد تاثیر آن بر پوست و اسکار خود باشید.

در ادامه در مورد بهترین محصولات سیلیکونی موجود در بازار بیشتر توضیح خواهیم داد.

چطور اسکار ناشی از برش جراحی را درمان کنیم؟

چندین راه برای کاهش شدت اسکار بعد از جراحی وجود دارد. بعضی از آنها به روش زندگی شما و برخی به انتخاب محصولات ضد اسکاری که تهیه می کنید مربوط می شود.

  • زخم خود را تمیز کنید.

سعی کنید همیشه محل برش جراحی خود را تمیز نگه دارید. شما می توانید با شستن مرتب و به موقع زخم خود با شوینده مخصوص و ملایم، زخم خود را از آلودگی و عفونت، مسون نگه داشته تا از بروز عفونت جلوگیری شود. همین امر به افزایش سرعت روند بهبود پوست شما کمک زیادی می کند.

  • داروهای تجویز شده را به موقع مصرف کنید.

بعد از هر بار شست وشو، پماد و کرم های تجویز شده را بر پوست خود اعمال کنید و آن را با یک بانداژ استریل ببندید. بانداژ خود را روزانه عوض کنید تا از بروز عفونت جلوگیری شود.

  • ناحیه زخم جراحی را مرطوب نگه دارید.

بعد از اینکه زخم بهبود پیدا کرد و بخیه ها نیز کشیده شدند مطمئن شوید که جای زخم ایجاد شده همواره تمیز و مرطوب است. تمیز و مرطوب نگه داشتن جای برش جراحی به پوست شما بهترین شانس را جهت احیا و ترمیم طبیعی خود می دهد. به این منظور می توانید از مرطوب کننده های طبیعی و یا کرم های آبرسان استفاده نمایید.

  • از خوردن نوشیدنی های الکلی بپرهیزید.

الکل باعث می شود بدن و پوست، آب خود را از دست بدهند که برای جای زخم اصلا خوب نیست. پس سعی کنید از نوشیدنی های الکلی صرف نظر کرده و به جای آن نوشیدنی هایی مانند آب و چای سبز که به آب رسانی بدن و پوست کمک می کنند، استفاده کنید.

  • سیگار نکشید.

کشیدن سیگار فرآیند احیای طبیعی پوست بسیار کند می کند، سیگار کشیدن به طور کلی برای همه ی عمل های جراحی یک ریسک محسوب می شود و اکثر جراحان به بیماران خود توصیه می کنند که چند روز قبل از انجام عمل جراحی از کشیدن سیگار خودداری کنند.

 

کشیدن سیگار
  • مراقبت بخیه هایتان باشید.

اگر برش جراحی شما به بخیه نیاز داشته باشد، توصیه های پزشک درباره ی بخیه هایتان را حتما انجام دهید. از انجام فعالیت های فشرده مثل دویدن و یا پریدن به شدت بپرهیزید و توجه ویژه ای به برش جراحی و بخیه هایش داشته باشید چرا که ممکن است بخیه هایتان باز شود و پوست شما دوباره دچار جراحت شود.

  • فورا درمان اسکار را شروع کنید.

هنگامی که جای زخم کاملا بسته شد، بهترین زمان برای درمان جای زخم و جای برش و بخیه هاست که مهم ترین بخش درمان به حساب می آید. کمپانی اسکارهیل برای انواع اسکار و زخم های جراحی محصولاتی را به شما ارائه می دهد که هرکدام کاربرد های به خصوصی دارند.

برای گرفتن بهترین پاسخ ممکن شما باید استفاده هم زمان ژل سیلیکونی رژواسیل و نوار سیلیکونی اِسکار-اِف ایکس را در ماه های اول در دستور کار خود قرار دهید. ترکیب همزمان این دو محصول می تواند مدت زمان درمان جای زخم شما را بسیار کم کرده و بعد از هم سطح سازی و نرم و صاف شدن جای زخم در فاز دوم درمان از کرم اِسکاراستاتیک برای همرنگ سازی اسکار با پوست بدن استفاده نمایید.

با استفاده از این 3 محصول شگفت انگیز می توانید برای همیشه با جای زخم جراحی خود خداحافظی کنید. چرا که محصولات اسکارهیل فرآیند احیای طبیعی پوست را سرعت می بخشند و به آب رسانی ناحیه اسکار بسیار کمک می کند.

 

محصولات اسکارهیل

 

شما بعد از انجام این پروتکل درمانی دیگر اثری از جای برش و بخیه روی پوست خود نخواهید دید. مشاورین مجرب کمپانی اسکارهیل قدم به قدم تا انتهای درمان در کنار شما هستند. کافی است از اسکار خود برای ما عکس ارسال کنید تا مشاوره تخصصی و رایگان بگیرید!

 

برای مشاهده و خرید محصولات، بر لینک های زیر کلیک کنید:

نوار سیلیکونی اِسکار-اِف ایکس 

ژل سیلیکونی رژواسیل

کرم سیلیکونی اِسکاراِستاتیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *