اسکارهیل

بهبود اسکار | ترفند ها و محصولات ترمیم کننده سریع پوست

نباید از جای زخم و اسکار به وجود آمده بر روی پوست خود خجالت بکشید زیرا یک پاسخ طبیعی از طرف بدن برای ترمیم پوستِ آسیب دیده است. در واقع ایجاد اسکار به این معنی است که پوست شما هنوز قابلیت ترمیم و احیای خود را دارد. هرچند که اکثر اوقات ایجاد اسکار و به جای ماندن جای برش جراحی ها و آسیب هایی که به پوست وارد می شود امری نا خوشایند است! اما انجام اقداماتی برای بهبود اسکار امری ضروری است.

پس می توان نتیجه گرفت که پیشگیری از بروز اسکار، بسیار مهم بوده و می تواند تاثیر به سزایی بر سلامت و ظاهر پوست ما داشته باشد.

به طور کلی می توان گفت که هرچه آسیب به وجود آمده بر روی پوست، سطحی و خفیف تر باشد، دوره درمان کوتاه تر و اسکار به وجود آمده کمتر خواهد بود. اما در مواردی که لایه های زیرین و عمیق پوست درگیر شده باشند، مسلما دوره درمان، طولانی تر و اسکار به وجود آمده بیشتر و شدید تر خواهد بود.

خوشبختانه کمپانی اسکارهیل با عرضه محصولات ترمیم کننده پوست های آسیب دیده (ژل رژواسیل، نوار سیلیکونی و کرم اسکار استاتیک) تا پایان درمان قطعی جای زخم و اسکار، شما را همراهی می کند.

فرآیند احیا و ترمیم پوست آسیب دیده فاکتور های بسیاری دارد. ما در این مطلب قصد داریم به بعضی از آنها اشاره کنیم و مجموعه اقداماتی را که شما می توانید برای بهبود اسکار و سرعت بخشیدن به این فرآیند انجام دهید، توضیح دهیم. با ما همراه باشید.

 

کلوئید، بهبود اسکار

عوامل موثر در ایجاد اسکار

وقتی بحث بهبود اسکار به میان می آید متاسفانه فاکتورهایی وجود دارد که کنترل کردن آن از دست ما خارج است، برای مثال جنس بعضی از پوست ها پتانسیل ایجاد اسکار های کلوئیدی و هایپرتروفیک را دارد، که ترمیم این گونه اسکارها به صورت طبیعی ممکن است سال ها به طول بیانجامد، مگر اینکه از محصولات ترمیم کننده کمپانی اسکارهیل آمریکا که کاملا موثر و ثابت شده هستند، استفاده شود.

سن نیز یک فاکتور غیر قابل کنترل در فرآیند احیای طبیعی پوست است، هرچه سن بالاتر می رود پوست خاصیت انعطاف پذیری خود را از دست می دهد. این به این معنی است که دیگر مثل گذشته قابلیت ترمیم و احیای خود را ندارد. زمانی که جوان هستید اگر زخم سطحی در پوستتان ایجاد شود به سرعت بهبود می یابد. اما این امر در سن های بالاتر ممکن است هفته ها طول بکشد و درمان آن سخت تر باشد.

غذاهایی که به ترمیم پوست کمک می کنند

غذاهایی که دارای مقادیر ویتامین C هستند برای سلامت کلی بدن و پوست بسیار مفید هستند.

مصرف غذای سالم و کم چرب همانطور که به سلامت کلی بدن کمک می کند، به داشتن پوست سالم و زیبا نیز کمک به سزایی خواهد کرد.

عسل یکی از مواد غذایی است که به ترمیم و از بین بردن التهابات پوستی کمک شایانی می کند. همچنین این ماده غذایی می تواند میزان عفونت های پوستی را تا حد زیادی کاهش دهد و به بهبود اسکار کمک شایانی می کند.

یکی دیگر از مواد غذایی که به ترمیم و شادابی پوست کمک می کند، قارچ است. قارچ حاوی مقدار زیادی سلنیوم و ویتامین ب می باشد.

بادام، اسفناج، بادام زمینی، تخمه آفتابگردان، بروکلی و انبه سرشار از ویتامین E هستند که به ترمیم پوست کمک زیادی می کند.

اهمیت آب رسانی را فراموش نکنید. هنگامی که شما به انداره کافی آب می نوشید علاوه بر آب رسانی به ارگان های داخلی بدن، پوست شما نیز دچار کمبود آب نمی شود. این امر در داشتن پوست سالم و سرعت بخشیدن به فرآیند ترمیم پوست های آسیب دیده، بسیار تاثیر گذار است.

فراموش نکنید که مرطوب نگه داشتن پوست و مخصوصا جای زخم و اسکار نیز یک فاکتور مهم برای سرعت ترمیم اسکار و سلامت پوست است.

 

مراقبت از زخم

گاهی اوقات برخی افراد تا زمانی که بخیه هایشان را نکشیدند به فکر ترمیم و رفع اسکار به جای مانده از زخم جراحیشان نمی افتند که این اصلا خوب نیست!

اگر می خواهید بهترین نتیجه را بعد از جراحی بگیرید و ریسک ایجاد اسکار را به حداقل برسانید، لازم است قبل از به وجود آمدن اسکار به جای برش جراحی و بخیه ها رسیدگی کنید. یعنی جای زخم را مرتباً تمیز نگه دارید، آن را مرتباً با کرم مرطوب کننده معمولی مرطوب نگه دارید و مطمئن شوید توصیه های پزشک را برای زخم هایتان با دقت انجام می دهید.

 

نوار سیلیکونی، بهبود اسکار

سرعت احیای طبیعی بهبود زخم

محصولات ترمیم کننده اسکار برای سرعت بخشیدن به امر ترمیم و احیای طبیعی پوست تولید می شوند. ژل سیلیکونی و نوارهای سیلیکونی یک پوشش لایه ای نیمه تراوا بر روی اسکار به وجود می آورند که فرآیند بهبود اسکار را سرعت بخشند.

این ترمیم کننده ها حتی برای اسکار های مقاوم به درمان و قدیمی نیز به کار می روند، اما برای هر مورد طول درمان، متفاوت خواهد بود.

از ژل سیلیکونی رژواسیل و نوار های سیلیکونی اسکار اف-ایکس برای همسطح سازی اسکار با پوست استفاده می شود و دست آخر برای همرنگ سازی اسکار به جا مانده می توانید با ماساژ دادن ملایم اسکار با کرم اسکار استاتیک، تمامی آثار اسکار را از بین ببرید. البته هر سه محصول (ژل سیلیکونی رژواسیل، نوار سیلیکونی اسکار اف-ایکس و کرم سیلیکونی اسکاراستاتیک) به تنهایی نیز توانایی بسیار بالایی در درمان انواع اسکار دارند که با توجه به نوع اسکار، توسط متخصص تجویز می گردد.

همیشه برای درمان جای زخم با پزشک خود مشورت کنید. معمولا برای درمان سریع و مؤثرتر، چند محصول را به ترتیب روی اسکار اعمال می کنند. همه محصولات سیلیکونی کمپانی اسکارهیل برای مقابله با اسکار های مقاوم به درمان قابل استفاده به صورت هم زمان هستند. پزشک شما ممکن است از راه حل به خصوصی برای استفاده از ژل، کرم و نوار های سیلیکونی برای بالابردن تاثیرشان بر اسکار، به شما توصیه کند.

راه هایی از قبیل تزریق و انجام لیزر و عمل جراحی نیز برای از بین بردن اسکار وجود دارند، اما آنها بسیار گران قیمت و دارای ریسک بالا و برگشت پذیر هستند.

محصولات اسکارهیل

 

زمانی که می خواهید جای زخمتان را درمان کنید، گزینه های زیادی پیش روی شماست. اما در نظر بگیرید که هر اقدامی که برای بهبود اسکار خود انتخاب می کنید نیاز به صبر و حوصله زیادی دارد. اگر شما مایل به استفاده از محصولات ترمیم کننده کمپانی اسکارهیل هستید باید در نظر داشته باشید که پروتکل درمانی مخصوص به اسکارتان را به صورت منظم و پیوسته انجام می دهید. مطمئن باشید که در پایان طول درمان خود دیگر اثری از جای زخم و اسکار بر روی پوستتان احساس نمی کنید.

 

در هر صورت مشاورین مجرب کمپانی اسکارهیل قدم به قدم تا انتهای درمان درکنار شما خواهند بود. شما کافی است در هر مرحله از درمان با ارسال عکس اسکارتان از متخصصین ما مشاوره آنلاین و رایگان بگیرید.
برای خرید بی واسطه محصولات اسکارهیل اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *