مراقبت از پوست

ماسک یا پچ زیر چشم

پچ زیر چشم یا ماسک ورقه ای زیر چشم، یکی از ترند های روز دنیا در روتین و مراقبت های پوستی است. به احتمال زیاد شما هم اسم آن را زیاد شنیده اید و یا در ویدئو های تیک تاک و اینستاگرام، طریقه استفاده از آن را دیده اید. ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا واقعا این ماسک ها تاثیر گذارند یا صرفا جنبه تبلیغاتی دارند؟
تا انتهای این مقاله با ما باشید تا تمامی رازهای پشت پرده این محصول را برای شما رونمایی کنیم.

پچ زیر چشم چیست؟

پچ های زیر چشم، ماسک های ورقه ای هستند که در فرم های خاصی برای استفاده در ناحیه زیر چشم تولید می شوند. جنس این ماسک ها از سیلیکون، پارچه های سلولزی و یا هیدورژل بوده که با مواد و بسته بندی خاصی روانه بازار می گردند. هرکدام از این پچ ها دارای موادی خاص به منظور رفع مشکلات پوست نواحی اطراف چشم هستند؛ مثل پچ زیر چشم کافئین برای رفع تیرگی دور چشم، هیالورونیک اسید برای آب رسانی و …

رفع چین و چروک اطراف چشم با پچ زیر چشم

تا اینجا راجع به جنس ماسک یا پچ زیر چشم و کاربرد آنها توضیح دادیم. حال می خواهیم بدانیم که آیا این ماسک ها، طبق تبلیغاتی که از آنها می شود، باعث افزایش کلاژن، آب رسانی، رفع گودی و تیرگی و چین و چروک دور چشم می شوند یا خیر؟
بیایید در مورد ماهیت کلاژن، بیشتر صحبت کنیم؛ کلاژن و الاستین، دو پروتئین موجود در بافت پوستی ما می باشند که مسئول حفظ ساختار و سفتی پوست بوده و از چین و چروک و افتادگی پوست پلک، جلوگیری می کنند.

پس محصولی به نام پچ زیر چشم، با ساختار سیلیکونی، به تنهایی نمی تواند باعث تولید و یا حتی افزایش کلاژن در ناحیه مورد نظر شده و جوانی را به پوست بازگرداند!

پچ زیر چشم

ماسک یا پچ زیر چشم چه کاربردی دارد؟

ممکن است با مطالعه مطالب بالا این سوال برای شما پیش بیاید که پس این همه تبلیغ برای خرید ماسک های زیر چشم برای چیست؟ آیا همه دروغ تبلیغاتی است؟
در پاسخ به این سوال باید بگوییم که این ماسک ها تنها باعث آب رسانی (Hydration Luck) موقت به پوست شده و پس از مدتی ممکن است حتی چین و چروک های شما را کمتر کند. اما برای درمان و تاثیر طولانی مدت، توصیه نمی شوند. در منابعی ذکر شده که تاثیر این ماسک ها تنها تا 60 دقیقه باقی می ماند!
اگر شما قصد دارید که برای مشکلات ناحیه زیر چشم خود مثل گودی و تیرگی، چین و چروک، پف و خستگی، فکر اساسی کنید، بهتر است که از محصولات تخصصی تر و حتی اقدامات زیبایی (در موارد خاص، اقدامات تهاجمی) استفاده کنید. توصیه می کنیم از پزشک متخصص کمک بگیرید.

 

ماسک یا پچ زیر چشم

کلام آخر

به طور کلی می توان گفت که ماسک یا پچ های سیلیکونی زیر چشم، برای آب رسانی، کاهش چین و چروک و رفع تیرگی کاربرد دارند اما کاملا موقتی. همانطور که در بالا اشاره کردیم، این ماسک ها تاثیرات خود را تنها تا 60 دقیقه حفظ می کنند.
اگر به دنبال راهی برای رفع مشکلات پوستی خود هستید، توصیه می کنیم پس از مشورت با یک پزشک متخصص، یک محصول تخصصی تهیه کنید تا به صورت قطعی، مشکلات پوستی شما را درمان کند و شادابی و سلامت را به پوست شما بازگرداند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *