اسکارهیل

خارش پوست

خارش پوست معمولا نشانه ای از یک مشکل جدی نیست. شما حتی می توانید آن را در خانه، با راهکارهای ساده و در زمانی کوتاه درمان کنید.

گاهی اوقات خارش پوست در اثر خشکی، ترک خوردن و تحریک پوستی به وجود می آید که با چند راه حل ساده می توان آن را درمان کرد. این راهکار ها علاوه بر درمان و کنترل خارش، به درمان آسیب های ناشی از خارش بیش از حد پوست مثل خراش و زخم نیز کمک بسیاری می کنند.

اگر شما هم از خارش و اگزمای پوستی رنج می برید تا انتهای این مطلب با ما باشید تا بتوانیم به شما در کاهش و درمان این عارضه پوستی کمک کنیم.

قبل از هر چیز بیایید علل خارش پوست را با هم بررسی کنیم:

خارش پوست علل متفاوتی دارد که یکی از آنها می تواند خشکی بیش از حد پوست باشد. با این حال ما در ادامه لیستی را در اختیار شما قرار می دهیم که نشان می دهد هر نوع خارش و اگزما چه علتی می تواند داشته باشد.

 

 مشکل پوستی

علت

حساسیت، کهیر، گرما و قرمزی پوست

واکنش و حساسیت پوست به گرما و حرارت

شوره، اگزما و پسوریازیس

حساسیت های پوستی طولانی مدت

قارچ پوستی

عفونت های قارچی پوست

 

به این نکته توجه داشته باشید که بارداری و یائسگی خود می توانند از علت های خارش پوستی باشد و این به دلیل تغییرات هورمونی است که در طول مدت زمان بهتر می شود.

اما در موارد خاصی، خارش پوستی می تواند نشان از یک مسئله جدی در بدن باشد مثل مشکلات تیروئید، کبد یا کلیه.

 

خارش پوست

 

خارش پوستی همچنین می تواند در اثر واکنش آلرژیک به وجود بیاید. بر فرض مثال فردی ممکن است به مایع لباس شویی، غذایی خاص، جنس پارچه لباس و یا گرده گل حساسیت داشته باشد و با قرار گرفتن در معرض این موارد، حساسیت وی تشدید شود. علائم این نوع آلرژی می تواند آبریزش بینی و چشم، سرفه، خارش پوست و یا مشکلات تنفسی باشد.

 

گاهی اوقات خارش پوست می تواند از عوارض اولیه یا ثانویه برخی از داروهای مصرفی مثل مکمل ها باشد.

یکی دیگر از علت های خارش پوست می تواند وجود مشکل در سیستم اعصاب فرد باشد. زیرا با تحریک شدن رشته های اعصاب در نزدیک سطح پوست، فرد احساس خارش کرده و با خارش بیش از حد، پوست خود را مستعد خراش و زخم کند. مواردی که می تواند اعصاب را تحریک کند عبارت است از: سکته مغزی، آسیب عصبی و زونا.

 

درمان خارش پوست

در اکثر مواقع علت خارش پوست می تواند، خشکی شدید پوست باشد که با افزایش سن و قرار گرفتن در معرض سرما این امر تشدید می شود. برای رفع این مسئله شما می توانید با چند راهکار ساده این مشکل را حل کنید. ابتدا سعی کنید که با آب خیلی سرد یا خیلی گرم دوش نگیرید زیرا می تواند خشکی پوست را تشدید کند. دوما زمانی که پوست خود را شسته اید و هنوز مرطوب است، از لوسیون و کرم مرطوب کننده (حاوی هیالورونیک اسید) استفاده کنید تا رطوبت پوست شما حفظ شود. از شوینده های ملایم استفاده کنید و با مصرف آب زیاد در شبانه روز، بدن و پوست خود را هیدراته نگه دارید. در ادامه فواید رطوبت رسانی به پوست را بررسی می کنیم.

  • رطوبت و آب رسانی پوست: هیالورونیک اسید می تواند رطوبت مورد نیاز پوست شما را فراهم کرده و با کاهش میزان خشکی پوست شما، کمک چشم گیری به خشکی پوست شما و خارش آن کند.
  • تسریع روند بهبود زخم: این ماده رطوبت رسان با آب رسانی ناحیه آسیب دیده پوست شما می تواند به بهبود و ترمیم اگزمای شما کمک زیادی کند.
  • کاهش زبری پوست: آب رسانی پوست کمک زیادی به نرمی و لطافت آن می کند و همچنین حالت کشسانی آن را حفظ می کند.
  • جلوگیری از چروک های پوستی: در بدن ما حدودا 50% هیالورونیک اسید وجود دارد و هر تغییری در این مقدار می تواند باعث کم آب شدن پوست و در نتیجه منجر به ایجاد چین و چروک و گاها اگزما شود. پس با آب رسانی درست پوست خود، شما می توانید ضمن حفظ میزان مقدار هیالورونیک اسید بدن خود، به خاصیت الاستیسیته پوست خود کمک کنید.

 

لوسیون بدن

 

بهترین محصول برای رفع خارش و خشکی پوست

برای درمان اگزما و حفظ رطوبت پوست، پیشنهاد ما به شما استفاده از محصول اسکین ریکاوری (ریوایو) محصول شرکت اسکارهیل امریکا می باشد، که ضمن کنترل علائم عوارض ناشی از خشکی پوست، در درمان اگزما بسیار موثر خواهد بود.

غیر استروئیدی بودن کرم اسکین ریکاوری و داشتن ترکیب اسید هیالورونیک، باعث تامین رطوبت مورد نیاز پوست و تقویت لایه های آن می شود.

از آنجا که اگزما در پوست های خشک، شدید تر بوده و با التهاب همراه است؛ ترکیب آلوئه ورای موجود در این کرم تسکین دهنده ی قوی برای پوست به حساب می آید که می تواند التهاب پوستی ناشی از خشکی های شدید را برطرف کند.

سایر ترکیبات این محصول اعم از کالاندولا و ترکیب عصاره های بامبو، نخود فرنگی و گلوکوزامین (ترکیبات کلاژن ساز) می باشد که علاوه بر احیا و بازسازی پوست، باعث افزایش سنتز کلاژن تا 84% و سنتز الاستین تا 61% خواهد شد.

 

ویژگی های کرم اسکین ریکاوری (ریوایو)

  • کاملا گیاهی و بدون عوارض
  • حاوی کلاژن و تقویت کننده پوست
  • غیر استروئیدی
  • مناسب برای انواع پوست ها
  • موثر در درمان انواع زخم ها
  • ضد التهاب و ضد قارچ
  • حاوی هیالورونیک اسید

روش مصرف ریوایو برای درمان اگزما ناشی از خشکی شدید

کرم را روزانه 4-3 مرتبه بر روی پوست تمیز و خشک، به صورت دورانی ماساژ داده و تا زمان بهبودی کامل مصرف کنید.

هشدار مصرف کرم ضد خارش ریوایو

  • استفاده از محصول برای کودکان زیر 3 سال منع مصرف دارد.
  • بر روی زخم باز استفاده نشود (در صورت ایجاد زخم و یا تاول ناشی از خشکی های اگزمایی تا زمان بهبود کامل زخم و خشک و بسته شدن آن از مصرف محصول خودداری شود)
  • از تماس با چشم ها خودداری شود.
  • در صورت بروز سوزش یا خارش، مصرف کرم را قطع کرده و با پزشک خود مشورت کنید.
  • این کرم برای افرادی که اشعه درمانی انجام می دهند، نیز مناسب است، اما تا 1 ساعت پس از اشعه درمانی از این کرم استفاده نکنید. (برای نتیجه بهتر می توانید از 2 هفته قبل از جلسه پرتودرمانی خود، استفاده از کرم را آغاز کنید.)
  • حتما در دمای کمتر از 27 درجه سانتی گراد نگهداری شود.

 

کرم اسکین ریکاوری

 

مشاورین مجرب کمپانی اسکارهیل به صورت آنلاین در هر ساعت از شبانه روز برای کمک به ترمیم پوست آسیب دیده شما و از بین بردن انواع ضایعات پوستی به شما مشاوره تخصصی و رایگان می دهند و تا انتهای درمان و ترمیم پوست آسیب دیده تان با شما همراه خواهند بود.

برای اطلاع بیشتر در مورد این محصول، با شماره های ثبت شده در سایت تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *