مراقبت از پوست

درمان چین و چروک

متاسفانه با افزایش سن، چین و چروک های پوست ما به مرور بیشتر شده و آن ظاهر جوان و شاداب را از ما می گیرد. اما این بدین معنی نیست که هیچ راهی برای مقابله و درمان آن وجود ندارد. امروزه محصولات زیادی در بازار وجود دارد که به درمان چین و چروک کمک زیادی می کنند و فرقی نمی کند که این چین و چروک ها در ناحیه صورت، گردن و یا بدن باشند. شما می توانید در کنار دیگر محصولات روتین پوستی خود، از محصولات ضد چروک استفاده کرده تا شاهد بهبود چشمگیر در ظاهر پوست خود باشید. در واقع شما در کنار مراقبت اصولی از پوست خود باید به فکر درمان و پیشگیری از ایجاد افتادگی و پیری پوست نیز باشید.

در این مقاله می خواهیم درباره راه های از بین بردن و درمان چین و چروک های پوست صحبت کنیم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

درمان چین و چروک صورت

یکی از سوالاتی که در ذهن بیشتر افراد میانسال وجود دارد این است که چگونه می توانم چین و چروک پوست صورتم را درمان کنم؟

دو ماده عالی که در درمان افتادگی و پیری پوست به ما کمک می کنند؛ رتینوئید (فرم پایدار ویتامین A) و رتینول (از مشتقات ویتامین A) هستند. این 2 ماده با کمک به تولید کلاژن، بهبود ساختار پوست و کاهش خطوط، به جوان سازی ظاهر پوست کمک زیادی کرده و شادابی را به پوست باز می گردانند.

اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که به این 2 ماده، حساسیت نشان می دهید؛ باید از محصولاتی شروع کنید که درصد کمتری از این 2 ماده را در ساختار خود دارند.

 

درمان چین و چروک

استفاده از رتینول برای بدن

توصیه ما به شما این است که از دوز مناسب رتینول برای رفع افتادگی و درمان چین و چروک پوست بدن استفاده کنید. زیرا پوست بدن حساسیت بیشتری نسبت به پوست صورت دارد و با استفاده نامناسب و غیر اصولی از رتینول، پوست بدن شما دچار آسیب می شود.

 

تفاوت پلی پپتاید و رتینول

اگر شما عادت به خواندن مواد اولیه و تشکیل دهنده محصولات بهداشتی دارید، احتمالا در محصولات درمانی چین و چروک، اسم پلی پپتاید را دیده اید! اما این ماده چیست و چه کاربردی دارد؟

پلی پپتاید یک پروتئین کوچک است که وضعیت کشسانی پوست را بهبود می بخشد و به کاهش چین و چروک و جوان سازی کمک شایانی می کند. این پروتئین از رتینول ملایم تر بوده و برای افرادی که پوست حساسی دارند، بسیار مناسب است.

 

چین و چروک- افتادگی پوست

کلام آخر

برای درمان و پیشگیری از ایجاد چین و چروک بر روی پوست صورت و بدن، شما نیاز به استفاده از محصولاتی دارید که از پلی پپتاید و یا رتینول در ساختار و فرمولاسیون آنها استفاده شده باشد.

اما توصیه می کنیم که قبل از آن با متخصص پوست مشورت کنید تا طبق تایپ پوستی شما و سنجش میزان حساسیت پوست، بهترین محصول را به شما معرفی کنند.

2 نظر در “درمان چین و چروک

  1. ممنون از اطلاعات مفید سایت شما

    1. نویسنده گفت:

      سپاس از لطف شما دوست عزیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *