دی جی درم

محصولات دی جی درم

یکی از واکنش‌های طبیعی بدن برای ترمیم پوست آسیب دیده، ایجاد اسکار است. پس نیازی نیست که از جای اسکار بر بدن خود خجالت بکشید. اگرچه ممکن است برخی از اسکارهای شدید برای افراد ناخوشایند باشند اما خوشبختانه محصولات ترمیم کننده بسیار قوی، توسط کمپانی‌های معتبر تولید شده اند که در از بین بردن اسکار و بازگردادندن سلامتی و زیبایی به پوست، نقش مهمی را ایفا می‌کنند. ما در این مقاله می خواهیم در مورد سیلیکون درمانی با محصولات دی جی درم برای از بین بردن جای زخم صحبت کنیم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

سیلیکون درمانی

سیلیکون تراپی یکی از روش‌های درمان اسکار بوده که حدودا 30 سال است که مورد توجه جامعه پزشکی قرار گرفته است. سیلیکون درمانی معمولا از طریق محصولاتی همچون: ژل یا کرم‌های ترمیم کننده سیلیکونی یا نوار‌های سیلیکونی، انجام می‌گیرد.

به طور کلی می‌توان گفت سیلیکون تراپی محبوب ترین و موثرترین روش غیر تهاجمی درمان انواع اسکار بوده و به طور پیوسته توسط پزشکان سراسر دنیا تجویز می گردد. اثربخشی سیلیکون در مطالعات بالینی متعددی توسط مراکز معتبر بین المللی به اثبات رسیده است.

در ادامه به معرفی دو محصول ترمیم کننده سیلیکونی از زیر مجموعه محصولات دی جی درم می‌پردازیم و خصوصیات و نحوه مصرف هر یک را به تفصیل شرح می‌دهیم.

 

اسکارژل دی جی درم

شرکت داده گستران دنا پس از 2 سال تحقیقات آزمایشگاهی و بالینی تحت لیسانس شرکت Eskapharma  آلمان، ترمیم کننده‌ای حاوی جدیدترین و خالص ترین نوع سیلیکون پزشکی به نام PPS (Purified Polymerized Silicone) تولید کرده است. اسکار ژل تنها ترمیم کننده ایرانی دارای گواهینامه CE اروپا می‌باشد و در طول 2 سال تحقیقات بالینی از جامعه پزشکی بازخورد‌های فوق العاده ای دریافت کرده است که همین امر این محصول را به جایگزین مناسبی برای ترمیم کننده های خارجی موجود در بازار تبدیل کرده است.

 

اسکارژل دی جی درم

اسکار ژل چگونه جای زخم را ترمیم می کند؟

یکی از محصولات دی جی درم، اسکارژل است که حاوی مقادیر بالای آب در ساختار خود می‌باشد. در زمان ایجاد آسیب پوستی به علت از دست رفتن قسمتی از بافت اپیتلیال، خروج رطوبت از لایه سطحی پوست افزایش می‏‌یابد. در این مقطع، اسکارژل به دلیل وجود سیلیکون، نقش یک آب رسان را ایفا کرده و علاوه بر جلوگیری از خروج بی‏ رویه رطوبت بخشی از رطوبت از دست رفته را نیز جبران می‏‌کند.

سیلیکون به فرم پلیمری هیچ گونه جذب سیستماتیک نداشته و ترکیبی بی ضرر است.

چرا اسکار ژل؟

این محصول دی جی درم فاقد عصاره ‌های گیاهی و حیوانی است؛ هرچند برخی از این عصاره‏‌ها دارای خواص درمانی و ترمیمی هستند. عدم وجود این عصاره‌ها در اسکارژل موجب جلوگیری از ایجاد حساسیت می‌شود. علاوه بر این می‏ توان به این نکته اشاره کرد که این محصول فاقد هر نوع اسانس از جمله اسانس رایحه‌‎ای است. در نتیجه حتی برای ترمیم پوست کودکان یک گزینه ایده آل است.

اسکار ژل دی جی درم  بعد از استفاده، یک لایه نازک انعطاف پذیر و نیمه تراوا روی پوست ایجاد می‌کند و مانع خروج رطوبت از ناحیه اسکار می‌شود. این امر باعث می‌شود که تکثیر کلاژن در ناحیه اسکار متعادل شده و از رشد بیشتر اسکار جلوگیری کند.

 

چند نکته برای استفاده از محصولات دی جی درم

  • برای استفاده از اسکارژل باید ابتدا از بسته بودن زخم اطمینان حاصل کنید، دقت کنید که زخم باید کاملا بسته و عاری از هرگونه ترشح باشد.
  • در صورت بخیه شدن جای زخم حتما بعد از کشیدن یا جذب شدن بخیه ها از اسکار ژل استفاده شود.
  • محصولات برند دی جی درم حاوی 100% سیلیکون طبی خالص هستند، که شامل ژل سیلیکونی و شیت سیلیکونی‌می باشند.

این محصول دارای تاییدیه CE اروپا می‌باشد و در درمان انواع اِسکار موثر است، از جمله:

  • Keloid Scars (آثار زخم‌هاى کلوئیدى)
  • Surgical Scars (آثار زخم‌هاى جراحى)
  • Hypertrophic Scars (آثار زخم‌هاى برجسته)
  • Traumatic Scars (آثار زخم‌هایی که بر اثر ضربه ایجاد شده‌اند)
  • Burn Scars (آثار زخم‌های سوختگى)
  • Acne Scars (آثار به جاى مانده از جوش‌هاى پوستى)
  • Stretch Marks (خطوط حاملگى و چاقى)

 

ویژگی‌های ژل ترمیم کننده سیلیکونی دی جی درم

  •     ژل تخصصی درمان انواع اسکارهای جدید و قدیمی
  •     مناسب انواع پوست
  •     مناسب جهت استفاده بر روی پوست کودکان
  •     قابل استفاده برای مادران باردار و شیرده
  •     مقرون به صرفه
سیلیکون درمانی

روش مصرف اسکارژل دی جی درم

  • اِسکارژل باید روزانه 2 الی 3 بار یک لایه نازک بر روی پوست تمیز و خشک استفاده شود.
  • در اسکارهای قدیمی ممکن است دوره درمان طولانی تر شود، در نتیجه نظم در مصرف و تکمیل دوره درمان ضروریست.

 

نوار سیلیکونی دی جی درم

نوارهاى سیلیکونى پوششى نیمه تراوا هستند که از پلیمرى به نام “پلـى دى متیــل سیلـوکســان (PDMS)” تشکیــل شـده انـد و الاستیسیتــه آن ها مشابـه پوسـت است. از زمـان کشف خواص درمانى سیلیکون در سال 1982 نوارها و پمادهاى سیلیکونـى جهت کاهـش انـدازه، سفتـى، قرمـزى و خـارش ناشـى از اسکـارهاى هایپرتروفیک و نیز پیشگیرى از بروز آن ها به میزان وسیعى به کار رفته اند. نوارهاى سیلیکونـى دی جی درم باعث نرم شدن، ناپدید شدن و همسطح شدن اسکار با پوست اطراف آن و همچنین کاهش مقدار Hyperpigmentation سطح اسکار مى‌گردد.

نحوه عملکرد نوار سیلیکونی دی جی درم (اسکارشیت)

یکی دیگر از محصولات دی جی درم،  نوار های سيليکونی   هستند که باعث بازگشت 50% از بخار آب و گازکربنیک متصاعد شده از پوست گردیده و موجب ایجاد هایپوکسی در ناحیه می گردد. لذا از طريق ايجاد محيطی مرطوب و بسته که فعاليت مويرگی (آنژیوژنیز) را کم می‌کند، عمل نموده و توليد کلاژن نامنظم توسط فيبروبلاست ها را کاهش داده و باعث کاهش هايپرتروفی ناحیه اسکار می‌شود. در طول درمان اسکارها با نوارهای سيلکيونی دیجی درم، اين نوارها باعث ترميم لايه فوقانی از کار افتاده پوست، اسکارهای هايپرتروفيک و کلوئيد و همچنين کاهش فعاليت اضافي ماتريکس سازی بافتی در ناحيه اسکار می‌گردد.

روش مصرف اسکارشیت دی جی درم

ابتدا پوست، با آب و صابون معمولى شست و شو داده شده و کاملا خشک شود. سپس روکش محافظ پلاستیکى از هر دو طرف نوار سیلیکونى جدا شود و طرف چسبناك آن بر روى اثر زخم چسبانده شود. نوارهاى سیلیکونى یکبار مصرف نیستند و در تمام دوره درمان قابل شست و شو و استفاده مجدد مى‌باشند. براى حداکثر اثر بخشى بهتر است نوار سیلیکونى دی جی درم درطول روز بین 8 تا 12 ساعت بر روى پوست چسبانده شود و در طى ساعات دیگر شبانه روز می‌توان از اسکار ژل دی جی درم 3 الى 4 بار استفاده گردد.

 

موارد منع مصرف نوار سیلیکونی دی جی درم

  • در صورت داشتن سابقه حساسیت به سیلیکون (یا مشتقات سیلیکونی) استفاده نشود.
  • روی زخم‌هایی که هنوز بهبود نیافته‌اند، استفاده نشود.

 

شیت سیلیکونی دی جی درم

کلام آخر

به طور کلی می‌توان گفت، سیلیکون درمانی یکی از بهترین روش‌ها برای درمان اسکار بوده و در درمان انواع اسکار موثر است. این روش درمانی در برخی از موارد می‌تواند جایگزین درمان های تهاجمی جهت از بین بردن اسکار شود و زیبایی و سلامتی را به پوست بیمار بازگرداند. با محصولات دی جی درم نه تنها اسکار خود را از بین می‌برید، بلکه سلامت و زیبایی را به پوست خود باز می‌گردانید.

 

 

برای خرید اسکارژل دی جی درم، اینجا کلیک کنید.
برای خرید نوار سیلیکونی دی جی درم،اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *