مراقبت از پوست

محافظت از پوست در برابر گرما

در این مقاله می‌خواهیم چندین راه برای محافظت از پوست در برابر گرما را عنوان کنیم؛ شاید شما جز آن دسته افرادی باشید که روتین پوستی مناسبی در فصل تابستان دارید، اما خواندن این مقاله و اطلاع از نکات مراقبتی، خالی از لطف نیست.
بسیاری از افراد فکر می‌کنند مراقبت از پوست در فصل گرما یعنی تنها استفاده از ضدآفتاب! اما اینطور نیست. درست است که استفاده از ضدآفتاب یکی از لزومات مراقبتی در فصل گرماست، اما به هیچ عنوان کافی نیست. اگر می‌خواهید نکات طلایی محافظت از پوست در برابر گرما را بدانید، تا انتهای این مقاله با ما باشید.

 

محافظت از پوست در برابر گرما

در اینجا می‌خواهیم نکات مراقبت از پوست در برابر گرما را دو بخش تقسیم‌بندی کنیم تا به خاطر سپردن این نکات برای شما آسان‌تر باشد.

 

مراقبت از پوست قبل از قرار گرفتن در آفتاب

در فصل گرما به خصوص در مناطق خیلی گرم (مثل مناطق جنوبی کشور) رعایت چند نکته به شما کمک می‌کند تا به خوبی از پوست و بدنتان در برابر گرما محافظت کنید.

روتین پوستی مناسب در فصل تابستان

بسیار مهم است که در طول فصل گرما، یک روتین مناسب برای این فصل داشته باشید تا پوستتان برای قرارگیری در معرض نورآفتاب، آماده باشد و آسیب جدی نبیند. توصیه می‌کنیم چربی پوست خود را کنترل کنید. این کار را می‌توانید با تهیه یک شوینده مناسب، تونر و آب‌رسانی اصولی انجام دهید. هر هفته پوست خود را لایه برداری کنید (این کار باید با توجه نوع پوست شما انجام شود تا آسیب جدی نبیند)

پیشنهاد می‌کنیم برای حفظ سلامت هرچه بیشتر پوست خود در فصل گرما، مقاله مراقبت از پوست در فصل تابستان را مطالعه کنید.

 

روتین پوستی در تابستان

 

تغذیه مناسب فصل تابستان

در فصل گرما نیاز است که تا جای ممکن تمامی ارگان‌های داخلی بدن خود را آب‌رسانی کنید، با این کار پوست شما نیز از درون آب رسانی شده و کمک زیادی به تاثیر گذاری محصولات روتین پوستی شما می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم میزان مصرفی آب روزانه خود را افزایش دهید و از میوه‌ها و سبزیجات تازه استفاده کنید.

 

استفاده از ضدآفتاب در فصل تابستان

همان‌طور که می‌دانید برای محافظت هرچه بیشتر از پوست در برابر گرما، استفاده از ضدآفتاب، یک امر ضروری است. اما چند نکته را باید رعایت کنید: حتما 15 الی 30 دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، ضدآفتاب بزنید.

SPF ضد آفتاب ما با توجه به محل سکونت شما متغیر است اما معمولا کمتر از 30 نباید باشد. ضدآفتاب خود را هر 2 ساعت یکبار تمدید کنید (توصیه می‌شود که قبل از تمدید ضدآفتاب خود، پوست خود را با تونر پاک کنید و بعد، ضد آفتاب بزنید. این کار باعث می‌شود تا آلودگی‌های جذب شده به پوست از منافذ شما پاک شوند و تمدید ضد‌آفتاب باعث بسته شدن منافذ و جوش نشود.)

 

مراقبت از پوست بعد از قرار گرفتن در آفتاب

علاوه بر اصول مراقبتی که قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب باید انجام دهید، در اینجا اشاره‌ای به چند نکته در مورد مراقبت‌های پوستی بعد از قرار گرفتن در معرض آفتاب می‌کنیم تا بتوانید به خوبی از پوست خود در برابر گرما محافظت کنید.

  • روتین پوستی خود را مجددا تکرار کنید.
  • تا جای ممکن بدن و پوست خود را با نوشیدن مایعات و استفاده از مرطوب‌کننده، آب رسانی کنید.
  • اگر دچار آفتاب سوختگی شدید، بلاگ درمان آفتاب سوختگی را مطالعه کنید.
  • لباس‌های خود را تعویض کنید. سعی کنید از لباس‌های نخی و نازک استفاده کنید تا منافذ پوست شما بسته نشود.
  • دوش آب سرد بگیرید. (دمای آب نباید به حدی سرد باشد که شما را اذیت کند. منظور، دوش گرفتن با آب ولرم و خنک است )
  • مصرف آنتی‌اکسیدان‌ها را فراموش نکنید.
  • رطوبت رسانی پوست لب و دور چشم خود را فراموش نکنید.

 

آب رسانی بدن

کلام آخر

تا اینجا سعی کردیم نکاتی برای محافظت هرچه بیشتر از پوست در برابر گرما را برای شما عنوان کنیم. با رعایت این نکات، پوست شما در فصل تابستان نه تنها آسیبی نمی‌بیند؛ بلکه رطوبت خود را حفظ کرده و هنگام شروع فصل پاییز و خشکی هوا، دچار مشکل نمی‌شود.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *