دی جی درم

درمان جای زخم با اسکارشیت

اگر شما تجربه داشتن اسکار و جای زخم، را بر روی پوستتان داشته اید پس قطعا تا امروز راه های مختلفی را برای بهبود زخم و حتی کاهش اندازه آن امتحان کرده اید. اما اگر هنوز پاسخ ایده آل خود را از روش های درمانی متفاوت دریافت نکرده اید، ما در این مطلب شما را برای درمان و از بین بردن دائمی جای زخم یا اسکارتان راهنمایی می کنیم. یکی از موثر ترین و مطمئن ترین راه برای جای زخم و اسکار، درمان جای زخم با اسکارشیت است. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی نوارهای سیلیکونی دی جی درم و نحوه عملکرد آنها بپردازیم.

 

جلوگیری نوارهای سیلیکونی دی جی درم از شکل گیری اسکار

برای استفاده از نوار های سیلیکونی دی جی درم، باید از بسته شدن زخم خود و عدم وجود ترشح اطمینان حاصل کنید.

زمان شروع دوره درمان اهمیت بسیار بالایی دارند، بهترین زمان برای شروع دوره درمان جای زخم با اسکارشیت دی جی درم هنگامی است که بافت آسیب دیده در فاز بازسازی قرار دارد.

مرحله بازسازی زمانی است که پوست در حال ترمیم و احیای خود بعد از جراحی یا آسیب وارد شده است. در این مرحله هرچه سریع تر استفاده از نوار سیلیکونی دی جی درم را شروع کنید تا نتیجه بهتر و سریع تری بگیرید. اسکار شیت شرایط ترمیم پوست را با جبران رطوبت از دست رفته در ناحیه اسکار و جلوگیری از ترشح بی رویه کلاژن، فراهم می کند و تنها پس از چند روز، اسکار، نرم و مسطح می شود.

 

درمان جای زخم با اسکارشیت

ما روزانه تعداد زیادی عکس های مختلف از انواع زخم از مخاطبین خود دریافت می کنیم. گاهی اوقات صندوق پیام های دریافتی ما پر از عکس های زخم های هایپرتروفیک و کلوئیدی می شود که خارج از محدوده اولیه زخم رشد کرده و تبدیل به اسکارهای برجسته و نا خوشایندی شده اند.

پوست هر فرد ممکن است پتانسیل ایجاد زخم های کلوئیدی یا هایپرتروفیک را داشته باشد. بسته به نوع و رنگ پوست ریسک ایجاد این گونه اسکار ها بر روی پوست افزایش می یابد. بنابراین هر زمان که قصد انجام هرگونه عمل جراحی را داشتید، باید با پزشک جراح درباره احتمال ایجاد اسکار در ناحیه جراحی صحبت کنید. زیرا بهتر است برای شروع پروتکل درمان اسکار و درمان جای زخم آمادگی لازم را داشته باشید و محصولات ترمیم کننده را تهیه کنید.

 

نوار سیلیکونی

 

توصیه شده توسط متخصصین پوست و جراحان پلاستیک

بر اساس نظریه انجمن متخصصین پوست و جراحان در زمینه مدیریت و درمان اسکار و جای زخم، استفاده از نوارسیلیکونی به عنوان استاندارد طلایی درمان جای زخم های جراحی و آسیب های پوستی شناخته شده است.

نوارهای سیلیکونی دی جی درم از 100 % سیلیکون طبی خالص تولید می شود و برای انواع پوست و انواع سن بی خطر و قابل استفاده است.

 

بی خطر، آسان و مقرون به صرفه

گاها درمان اسکار به یک پروسه بسیار سخت و پیچیده تبدیل می شود، اما با درمان جای زخم با اسکارشیت، این پروسه بهتر و راحت تر انجام می پذیرد.

زیرا نوارهای سیلیکونی دی جی درم علاوه بر اینکه در چندین سایز مختلف متناسب با اندازه و فرم زخم تولید می شوند، دارای قدرت چسبندگی بالایی هستند که به راحتی به پوست بدن چسبیده و پروسه ی ترمیم و احیای پوست آسیب دیده را سریعا انجام می دهند. این نوارها نرم و انعطاف پذیر هستند و به راحتی به سطح اسکار می چسبند این ویژگی ها باعث می شوند استفاده از اسکارشیت بسیار راحت باشد.

استفاده از نوارهای سیلیکونی دی جی درم یک درمان مقرون به صرفه است زیرا این نوارها قابل شست و شو بوده و تا 2 الی 2 ماه و نیم قابل استفاده هستند. همچنین در مقایسه با سایر درمان ها بی خطر، بدون عوارض و بسیار ارزان تر می باشند.

 

نوار سیلیکونی دی جی درم (اسکارشیت)

نوارهاى سیلیکونى پوششى نیمه تراوا هستند که از پلیمرى به نام “پلى دى متیل سیلـوکسان (PDMS)” تشکیل شده اند و الاستیسیته آن ها مشابـه پوست است. از زمان کشف خواص درمانى سیلیکون در سال 1982 نوارها و پمادهاى سیلیکونى جهت کاهش اندازه، سفتى، قرمزى و خارش ناشى از اسکارهاى هایپرتروفیک و نیز پیشگیرى از بروز آن ها به میزان وسیعى به کار رفته اند. نوارهاى سیلیکونى دی جی درم باعث نرم شدن، ناپدید شدن و همسطح شدن اسکار با پوست اطراف آن و همچنین کاهش مقدار Hyperpigmentation  سطح اسکار مى گردد.

 

نحوه عملکرد اسکارشیت

نوار های سيليکونی دی جی درم باعث بازگشت 50% از بخار آب و گازکربنیک متصاعد شده از پوست گردیده و موجب ایجاد هیپوکسی در ناحیه می گردد. لذا از طريق ايجاد محيطی مرطوب و بسته که فعاليت مويرگی (آنژیوژنیز) را کم می کند، عمل نموده و توليد کلاژن نامنظم توسط فيبروبلاست ها را کاهش داده و باعث کاهش هايپرتروفی ناحیه اسکار می شود. در طول درمان اسکار با اسکارشیت دی جی درم، اين نوارها باعث ترميم لايه فوقانی از کار افتاده پوست، اسکارهای هايپرتروفيک و کلوئيد و همچنين کاهش فعاليت اضافی ماتريکس سازی بافتی در ناحيه اسکار می گردد.

 

روش مصرف نوار سیلیکونی دی جی درم

  • ابتدا پوست، با آب و صابون معمولى شست و شو داده شده و کاملا خشک شود.
  • سپس روکش محافظ پلاستیکى از هر دو طرف نوار سیلیکونى جدا شود و طرف چسبناك آن بر روى اثر زخم چسبانده شود.
  • نوارهاى سیلیکونى یکبار مصرف نیستند و در تمام دوره درمان قابل شست و شو و استفاده مجدد مى باشند.
  • براى حداکثر اثر بخشى بهتر است نوار سیلیکونى دی جی درم در طول روز بین 8 تا 12 ساعت بر روى پوست چسبانده شود و در طى ساعات دیگر شبانه روز میتوان از اسکار ژل دی جی درم، 3 الى 4 بار استفاده گردد.

 

موارد منع مصرف نوار سیلیکونی دی جی درم

  • در صورت داشتن سابقه حساسیت به سیلیکون (یا مشتقات سیلیکونی) استفاده نشود.
  • روی زخم‌هایی که هنوز بهبود نیافته‌اند، استفاده نشود.

نوار سیلیکونی دی جی درم (اسکارشیت)

استفاده همزمان اسکارشیت و اسکارژل

بدیهی است که برای نتیجه گیری بهتر از محصولات دی جی درم، ما توصیه می کنیم تا از اسکارژل (ژل ترمیم کننده سیلیکونی دی جی درم) به صورت همزمان با نوار سیلیکونی استفاده کنید تا شاهد تسریع در روند بهبود اسکار خود باشید.

نحوه استفاده همزمان اسکارشیت و اسکارژل در یک دوره درمانی بدین صورت است که، روزی 2 الی 3 مرتبه در طول روز (طبق توصیه مشاورین ما یا پزشک متخصص) از اسکارژل بر پوست تمیز و خشک خود استفاده کنید و در طول شب، اسکارشیت را برای درمان اسکار، بر پوست خشک و تمیز خود قرار دهید. در صورت رعایت این موارد شما شاهد تغییر و بهبود چشمگیری در ناحیه اسکار خود خواهید بود.

 

در هر صورت مشاورین مجرب ما قدم به قدم تا انتهای درمان درکنار شما خواهند بود. شما کافی است در هر مرحله از درمان با ارسال عکس اسکارتان از متخصصین ما مشاوره آنلاین و رایگان بگیرید!

 

برای مشاهده و خرید نوار سیلیکونی دی جی درم (اسکارشیت) اینجا کلیک کنید.

برای مشاهده و خرید ژل ترمیم کننده دی جی درم (اسکارژل) اینجا کلیک کنید.

 

محصولات ترمیم کننده دی جی درم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *