مراقبت از پوست

روتین پوستی در دوران بارداری

تا به حال مطالب زیادی راجع به مراقبت‌ اصولی از پوست صورت، روتین‌های پوستی و نحوه صحیح رسیدگی به پوست، برای شما نوشته‌ایم. حال می‌خواهیم در مورد روتین پوستی در دوران بارداری، باید‌ها و نباید‌ها، ترکیبات ممنوعه و … صحبت کنیم.

در دوران بارداری شرایط پوست، حساسیت‌ها و نیازهای آن کاملا متفاوت می‌شود؛ در نتیجه شما باید محصولات پوستی را استفاده کنید که برای شما و کودکتان مناسب باشد و آسیبی به پوست شما وارد نکند.

در این مقاله می‌خواهیم به شما کمک کنیم تا بهترین محصولات پوستی را در دوران بارداری خود استفاده کرده تا پوست شما در این دوران نیز شادابی، طروات و زیبایی خود را حفظ کند. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

مراقبت های بارداری

ترکیبات ممنوعه پوستی در دوران بارداری

در اولین قدم به شما چند مواد تشکیل دهنده محصولات پوستی معرفی می‌کنیم که استفاده از آنها در دوران بارداری اکیدا ممنوع است؛ اما در حالت عادی هیچ خطری نداشته و حتی استفاده از آنها به برخی از افراد توصیه می‌شود.

ابتدایی‌ترین مواد ممنوعه در محصولات پوستی افراد باردار عبارت است از:

پس قبل از خرید محصول به ترکیبات و فرمولاسیون آن توجه ویژه‌ای کنید.

 

بهترین ترکیبات پوستی در دوران بارداری

در اینجا می‌خواهیم به جای تمامی ترکیبات ممنوعه که در بالا گفته شد، جایگزین‌های سالم معرفی کنیم. پس قبل از خرید محصول، ترکیبات آن را خوانده و از وجود این ترکیبات در آنها مطمئن شوید.

جایگزین رتینوئید: شما می‌توانید از محصولاتی استفاده کنید که جایگزین گیاهی رتینوئید در ترکیبات آنها به کار رفته باشد.

جایگزین سالیسیلیک اسید: می‌توانید از لاکتیک اسید و یا گلیکولیک اسید برای لایه برداری ملایم پوست استفاده کنید. اگر پوست شما مستعد جوش است از محصولاتی استفاده کنید که در آنها از عصاره چای سبز و یا لیمو استفاده شده و فاقد سالیسیلیک هستند.
همچنین به جای استفاده از ضدآفتاب‌های شیمیایی از ضدآفتاب‌های مینرال استفاده کرده که حاوی زینک اکساید و تیتانیوم دی اکساید هستند.

پس همچنان به استفاده از بهترین محصولات روتین پوستی مناسب برای دوران بارداری ادامه دهید تا زیبایی پوست خود را در این 9 ماه حفظ کنید.

 

پزشک خود را در جریان تغییرات بدنی خود بگذارید.

تغییر شرایط پوستی در دوران بارداری، امری بدیهی است. زیرا در این دوران، هورمون‌ها کاملا تغییر می‌کنند و معضلاتی همچون آکنه، خشکی و حساسیت بیش از حد پوست، ترک‌های پوستی و واریس را به همراه دارد.

در این شرایط می‌توانید پزشک خود را در جریان تمامی این تغییرات قرار دهید تا برای آنها چاره اندیشی کرده و بهترین دارو و محصولات را به شما معرفی کند.

 

چکاپ بارداری

بهترین روتین پوستی در دوران بارداری

اول از همه می‌خواهم به شما بگویم تا سخت نگیرید. پوست شما ممکن است در دوران بارداری، عالی و بی نقص به نظر نرسد اما خودتان را اذیت نکنید. این دوران گذراست و بدانید که شما در همه حال زیبایید.

حال به معرفی و توضیح یک روتین پوستی مناسب برای دوران بارداری می‌پردازیم:

قدم اول: پوست خود را با یک شوینده ملایم بشوئید. پوست شما در دوران بارداری ممکن است حساس و مستعد خشکی باشد؛ پس به دنبال یک شوینده حاوی آب رسان و فاقد رایحه باشید. دقت کنید که شوینده شما باید فاقد اسید‌ها و رتینوئید‌ها باشد.

پوست خود را حتما با آب ولرم بشوئید و حوله یا دستمال را به آرامی بر پوست خود قرار دهید و بردارید. به هیچ عنوان حوله را بر پوست خود نکشید.

قدم دوم: استفاده از آب رسان و مرطوب کننده را فراموش نکنید. آب رسانی درست و اصولی پوست می‌تواند در این دوران به شما کمک کند تا سد دفاعی پوستتان آسیب نبیند. (در این دوران به سلامت سد دفاعی پوست خود اهمیت زیادی بدهید؛ چرا که در صورت آسیب، درمان آن در این دوران چالش برانگیز خواهد بود.) یک آب رسان بدون بو تهیه کنید و دقت کنید که در فرمولاسیون آن حتما از هیالورونیک اسید، گلیسیرین و سرامید‌ها استفاده شده باشد. این ترکیبات به آب رسانی و جذب بهتر به پوست کمک زیادی می‌کنند.

قدم سوم: استفاده از ضد آفتاب را فراموش نکنید؛ چراکه در این دوران، پوست شما بسیار حساس شده و مستعد آسیب‌های اشعه UV می‌گردد.

 

بهترین ضد آفتاب برای دوران بارداری

کلام آخر

روتین پوستی در دوران بارداری یک مسئله حائز اهمیت است که نباید آن را ساده گرفت. اما در مقابل توصیه می‌کنیم که اگر روتین پوستی مناسب پوست خود را رعایت می‌کنید، زیاد سخت نگیرید و بدانید که بدن شما در این دوران دست خوش تغییرات زیادی می‌شود.

همچنین در نظر داشته باشید که بهتر است در تمامی مراحل، پزشک خود را در جریان تغییرات پوست و بدن خود بگذارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *