دی جی درم

درمان فرورفتگی جای جوش

فرورفتگی جای جوش یکی از چالش‌هایی است که برخی از افراد در طول زندگی خود با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. این فرورفتگی یا گودی می تواند بر اثر آکنه یا جوش، آبله مرغان و یا جراحت پوست به وجود بیاید. این فرورفتگی به این دلیل رخ می‌دهد که پوست در لایه‌های زیرین خود شروع به ترمیم بافت آسیب دیده می‌کند؛ چراکه بافت‌های بازسازی کننده در لایه‌های پوستی به تعداد کافی وجود ندارند! همین امر پوست را به جاده یا خیابانی شبیه می‌کند که پر از چاله بوده و به درستی پر نشده است.

در ادامه این مقاله می‌خواهیم یک محصول عالی برای درمان قطعی و برگشت ناپذیر این فرورفتگی‌ها به شما معرفی کنیم. اما قبل از آن اطلاعات بیشتری درباره انواع این فرورفتگی ها به شما می‌دهیم.

“قبل از شروع مقاله، می‌خواهم بدانید که شما با وجود این فرورفتگی‌ها هم زیبایید”

اسکارهای آتروفیک یا فرورفته

گودی‌ها و فرورفتگی‌های پوست را طبق نوع، قطر و شکل آنها به دسته‌های مختلف تقسیم بندی می‌کنند:

  • اسکارهای Icepick (خرده یخ): این اسکارهای فرورفته، بسیار باریک بوده و عمق آنها نهایتا به 2 میلی متر می‌رسد. اگر عمیقا به شکل آنها دقت کنید، می بینید که به یک باره فرو می‌روند اما آنچنان عمیق نیستند.

 

جای جوش فرورفته مدل خرده یخ (Icepick)

 

  • اسکارهای Boxcar (جعبه ای): دهانه این اسکارها به شکل حرف V هستند؛ می‌توانند عمیق یا سطحی باشند. اما لبه‌های آنها معمولا تیز (باریک) است.

 

 

فرورفتگی جای جوش مدل جعبه ای (Boxcar)

 

  • اسکارهای Rolling (چرخشی): این اسکارها هم عمیق نبوده اما سطح آنها به نسبت گسترده است (حدودا 5-4 میلی متر)

 

اسکار آتروفیک مدل چرخشی (Rolling)

 

اگر نوع اسکار فرورفته خود را بشناسید، می‌توانید بهتر آن را درمان کرده و از مدت زمان حدودی درمان آن با خبر باشید.

 

درمان فرورفتگی جای جوش

تمامی این فرورفتگی‌ها می توانند به راحتی درمان شوند. راهکارهای تهاجمی زیادی برای درمان این نوع اسکارها وجود دارند که تحت نظر پزشک متخصص پوست می‌توان آنها را انجام داد مثل: میکرونیدلینگ، تزریق فیلر، سابسیژن و …

در بسیاری از موارد می‌توان تنها با استفاده از یک ترمیم کننده پوست، این اسکارها را به راحتی درمان کرد. اما در موارد دیگر (با صلاحدید پزشک متخصص) از محصولات ترمیم کننده تنها به عنوان مکمل درمان اصلی استفاده کرد.

پس توصیه می‌کنیم که قبل از شروع درمان حتما با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

 

بهترین محصول برای درمان فرورفتگی جای جوش

یکی از محصولات توصیه شده برای درمان فرورفتگی و یا گودی جای جوش، ژل ترمیم کننده پوست دی جی درم است که با نام اسکارژل شناخته می شود. این ترمیم کننده، ساختاری بر پایه آب و ژل داشته و برای افرادی که پوست چرب و مستعد آکنه (جوش) دارند، کاملا مناسب است. ترمیم کننده دی‌جی‌درم کاملا ملایم، بدون بو و ضد حساسیت بوده و برای پوست های حساس و مستعد اگزما، هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند. از آنجایی که این ژل بر پایه سیلیکون بوده و جذب سیستمیک ندارد، به ندرت باعث بروز عوارض جانبی می‌شود.

 

کرم ترمیم کننده اسکارژل- ترمیم کننده اسکار دی جی درم

کلام آخر

فرورفتگی جای جوش یا آبله مرغان می‌تواند تاثیر بدی بر اعتماد به نفس فرد بگذارد. مخصوصا اگر این فرورفتگی در ناحیه صورت باشد. توصیه می‌کنیم که از ژل ترمیم کننده دی جی درم (اسکارژل) برای درمان فرورفتگی جای جوش خود استفاده کنید و با تکمیل دوره درمان شاهد بهبود چشمگیر در ناحیه اسکار خود باشید.

 

برای خرید اسکارژل دی جی درم، اینجا کلیک کنید.

 

توجه داشته باشید که این ژل ترمیم کننده به هیچ عنوان نباید بر روی زخم های باز و جوش های فعال استفاده شود!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *