مراقبت از پوست

درمان خشکی پوست

افرادی که از خشکی پوست رنج می‌برند، در تمام زندگی خود به طور مداوم در تقلا و تلاش هستند تا اندکی پوست خود را هیدراته کرده و آن حالت کشسانی، خارش و یا سوزش را از بین ببرند. اما بسیاری از این افراد از عادت‌های مضر روزمره خود برای تشدید خشکی پوست اطلاعی نداشته و با انجام آنها درمان آن را به تعویق می‌‎اندازند. ما این چالش روزانه شما را درک می‌کنیم و در اینجا می‌خواهیم چندین اشتباه رایج در عادات و روتین روزمره افرادی را که از خشکی پوست رنج می‌برند، بررسی کنیم و با ارائه راهکارهایی به درمان آن کمک کنیم. پس تا انتهای مقاله با ما باشید.

 

علت خشکی پوست

خشکی بیش از حد پوست می تواند منجر به خارش و سوزش غیر طبیعی در نقاط مختلفی از بدن شود. در واقع از دست رفتن آب و چربی طبیعی پوست (Sebum) باعث بروز پوسته‌های ریز بر سطح پوست، قرمزی و حتی خراش‌های کوچک می شود. می‌توان گفت که سد دفاعی پوست این افراد دچار آسیب شده و فاکتورهایی از جمله سن، ژنتیک و شرایط خاص پوستی، این مورد را تشدید می‌کنند.

 

خارش پوست

چه عواملی خشکی پوست را تشدید می کنند؟

گاهی اوقات ما فکر می‌کنیم پوست ما باید بیش از حد شسته شده و از شدت تمیزی صداهای دلنشینی دهد و این امر نشانه پاکیزگی پوست و سالم بودن آن است. اما لازم به ذکر است که بدانید شستن بیش از حد پوست یا حتی استفاده از شوینده‌های قوی که چربی مفید پوست را از بین می برند، باعث به خطر افتادن سلامت پوست می‌شوند. به شما توصیه می‌کنیم که از شوینده‌های ملایم (ترجیحا آنهایی که بافت کرمی دارند) استفاده کنید و دائما پوست خود را آب رسانی کنید تا آب و چربی مورد نیاز پوست شما از بین نرود و قدمی مثبت به سوی درمان خشکی پوست بردارید.

 

درمان خشکی پوست

رطوبت‌رسانی باید اولین کاری باشد که پس از حمام و یا شست و شوی پوست خود انجام می‌دهید. چراکه بیشترین تاثیر در همین موقعیت است. شست و شوی پوست رطوبت آن را تا حدی کاهش می‌دهد؛ پس رطوبت رسانی اصولی و سریع به پوست، امری ضروری برای درمان و جلوگیری از خشکی پوست است. پس از خرید یک شوینده ملایم، خرید یک مرطوب کننده مناسب، امری ضروری است.

 

خشکی پوست

 

به ترکیبات محصولات پوستی خود توجه کنید!

هیچ کدام از محصولات پوستی شما (مثل شوینده، تونر، مرطوب کننده و …)  از فرمولاسیون یکسانی استفاده نمی‌کنند. پس مهم است که در هنگام خرید، به ترکیبات این محصولات توجه کنید. اگر پوست شما هم خشک یا مستعد خشکی است، پیشنهاد می‌کنیم که از خرید محصولاتی که در ترکیبات آنها از الکل و رایحه‌های مختلف استفاده شده، خودداری کرده و در مقابل محصولاتی را خریداری کنید که در ترکیبات آنها از گلیسیرین و هیالورونیک اسید استفاده شده باشد. این 2 ماده به پیشگیری و درمان خشکی پوست کمک زیادی می‌کنند.

 

آب رسانی شبانه را فراموش نکنید!

پوست شما در خواب شبانه شروع به بازسازی و ترمیم خود می‌کند. پس بسیار مهم است که قبل از خواب، آن را آب رسانی کرده و به ترمیم آن کمک کنید.

 

رتینوئید و رتینول

یکی دیگر از علل خشکی پوست این است که شما از محصولات حاوی رتینوئید و رتینول در روتین پوستی خود استفاده کرده‌اید و پس از آن با مرطوب کننده، پوست خود را آب رسانی نکرده و سد دفاعی خود را حساس کرده‌اید.

 

درمان خشکی پوست

کلام آخر

یکی از راه‌های درمان و جلوگیری از خشکی پوست این است که از شوینده ملایم استفاده کرده و از شستن بیش از حد پوست خودداری کنید و با انتخاب محصولات روتین پوستی مناسب، طراوت، شادابی و سلامتی را به پوست خود هدیه دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *