مراقبت از پوست

پوست شیشه ای

احتمالا شما نیز اصطلاح “پوست شیشه ای” را شنیده اید؛ موضوع جذاب پوست شفاف کره‌ای که این روزها در شبکه‌های اجتماعی ترند شده و مورد بحث قرار گرفته‌است. در این مقاله می‌خواهیم در مورد این اصطلاح با هم صحبت کنیم، در مورد آن بیشتر بدانیم و راه‌هایی برای داشتن پوست شفاف و سالم ارائه دهیم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

پوست شیشه‌ای چیست؟

این اصطلاح را در واقع به پوستی می‌گویند که صاف، شفاف، سالم و هیدراته باشد. در واقع می‌توان گفت که وقتی پوست، در بهترین و سالم‌ترین وضعیت خود باشد، آن را شیشه‌ای می‌نامند. اگر به ویدئو‌های افراد کره‌ای دقت کرده باشید، به وضوح می‌بینید که دائما در حال تبلیغات محصولاتی هستند که پوست آنها را شیشه‌ای کرده و آن را به مخاطبین خود معرفی می‌کنند. اما آیا فقط با محصولات کره‌ای می توان پوست شیشه‌ای داشت؟ آیا راهکار و محصولات دیگری برای حفظ سلامت کامل پوست وجود دارد؟

بیایید قبل از آن به این موضوع بپردازیم که این اصطلاح از کجا ترند شد؟
مدتی قبل، یکی از اینفلوئنسرهای شبکه‌های مجازی شروع به آپلود ویدئو‌هایی کرد که در آن به معرفی تمامی محصولات روتین پوستی خود می‌پرداخت و در آن فیلم‌ها از هیچ فیلتر زیبایی بر پوست خود استفاده نمی‌کرد. همین امر موجب شد تا میلیون‌ها لایک و بازدید گرفته و در تمام دنیا وایرال شود. پس از آن اصطلاح “پوست شیشه ای” را به وی نسبت دادند و شروع به تبلیغ محصولات پوستی کردند که افراد را در راه رسیدن به این نوع پوست یاری می‌کرد.

پوست کره ای

چگونه پوست شیشه‌ای داشته باشیم؟

با توجه به ادعاهای اینفلوئنسرهای فعال در شبکه‌های اجتماعی، داشتن پوست شیشه‌ای تنها با استفاده از محصولات کره‌ای و پیروی از یک روتین پوستی خاص امکان پذیر است. همچنین داشتن یک رژیم غذایی سالم به این امر کمک زیادی می‌کند. بسیاری از این افراد روتین غذایی سالمی داشته که در آن از مصرف بیش از حد قند، غذاهای ناسالم مثل فست فود‌ها خودداری کرده و در طول روز مقدار زیادی میوه، سبزیجات و آب مصرف می‌کنند.

در میان این ادعاها، داشتن یک رژیم غذایی سالم را برای رسیدن به پوست سالم و شفاف، کاملا تایید می‌کنیم. اما آیا می‌توان برای پوست همه افراد یک روتین پوستی یکسان تجویز کرد؟

آیا داشتن پوست شیشه ای امکان پذیر است؟

در اینجا می‌خواهیم کمی واقع گرایانه تر به این مسئله نگاه کنیم! داشتن پوست صاف، شفاف و هیدراته به فاکتورهای زیادی من جمله استرس، خواب کافی، سلامت هورمون‌ها، ژنتیک، نوع پوست، تغذیه و … بستگی دارد. می‌خواهم بدانید که هدف اصلی ما داشتن یک پوست سالم است نه پوست شیشه ای!

شما می‌توانید با چکاپ داخلی منظم، خواب کافی، دوری از استرس، تغذیه مناسب و داشتن یک روتین پوستی مناسب، سلامت پوست خود را حفظ کرده و زیبایی آن را تضمین کنید.

پوست سالم

 

اگر می خواهید بدانید که چطور می توانید برای خود یک روتین پوستی مناسب تهیه کنید، پیشنهاد می کنیم مقاله مراقبت اصولی از پوست صورت را بخوانید.

 

کلام آخر

به طور کلی می‌توان گفت که موضوعاتی مثل “پوست شیشه ای” که در شبکه‌های اجتماعی ترند می‌شوند، می‌تواند درست و کمک کننده باشد اما نه برای همه افراد با ژنتیک و شرایط مختلف!
پس بهتر است که به جای تمرکز بر داشتن یک پوست شفاف و بی نقص، یک پوست و بدن سالم برای خود بسازید و آن دیدگاه ایده آل گرایانه را کنار بگذارید. این را بدانید که تمامی افراد با هر نوع پوست و بدنی، زیبا و قابل احترام هستند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *