مراقبت از پوست

مزایای استفاده از جیدرولر

به احتمال زیاد شما هم اسم جیدرولر و گواشا را زیاد شنیده‌اید و شاهد ترند شدن این دو محصول در روتین پوستی اینفلوئنسرها و بلاگرهای فضای مجازی بوده‌اید. در این مقاله می‌خواهیم در مورد صحت اطلاعاتی که راجع به این دو محصول شنیده‌‍ایم، صحبت کنیم و ببینیم که مزایای استفاده از جیدرولر و گواشا چیست؟
پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

هر روزه شاهد افزایش چشمگیر محبوبیت جیدرولر و گواشا در بین افرادی هستیم که روتین پوستی مفصلی دارند. همچنین این دو محصول در اتاق‌های فیشال و زیبایی پوست نیز دیده می‌شوند. بیایید ببینیم که علم در این باره چه می‌گوید؟ آیا این دو محصول واقعا تاثیر گذارند یا صرفا دروغ تبلیغاتی است؟

 

سنگ گواشا و جیدرولر

سنگ گواشا در فرهنگ قدیم مردم چین، به عنوان یک فعالیت فیزیکی و درمانی برای شبیه سازی و تحریک گردش خون در بافت‌های بدن کاربرد داشته است. همچنین بر این باور بوده‌اند که سنگ گواشا لنف‌های ساکن را از داخل و اطراف بافت‌ها از بین می‌برد.

اما جیدرولر چه کاربردی دارد و مزایای استفاده از آن چیست؟ جیدرولر نیز همانند گواشا بوده و شما می‌توانید آن را بر پوست صورت خود استفاده کنید. همچنین دارای یک غلطک از جنس سنگ است (سنگ آن می‌تواند یشم، کوارتز و … باشد) که عملکرد گواشا را شبیه‌سازی می‌کند.

 

جیدرولر و گواشا

آیا تاثیرات جیدرولر و گواشا از نظر علمی ثابت شده است؟

به طور کلی می‌توان گفت که هدف اصلی ما از استفاده از این دو محصول این است که جریان خون را در ناحیه صورت و گردن افزایش دهیم. یکی از مزایای استفاده از جیدرولر و گواشا نیز همین می‌باشد. اما گاهی اوقات نحوه استفاده صحیح از این محصولات و هدف اصلی ما در بین حجوم ترند‌های روز در دنیای مجازی فراموش می‌شود. پس می‌توان گفت که سنگ گواشا و جیدرولر می‌توانند در بین محصولات روتین پوستی شما جایگاهی را به خود اختصاص دهند.

افزایش جریان خون در صورت می‌تواند تولید الاستین و کلاژن را تحریک کند که منجر به سفت شدن پوست شما و افزایش خاصیت ارتجاعی آن می‌شود. چراکه در صورت شکستن این دو پروتئین در بافت پوست است که پوست ما دچار افتادگی و چین و چروک می‌شود.

 

مزایای استفاده از جیدرولر

بر اساس اصول ماساژ فیزیکی صورت، در صورت استفاده صحیح و اصولی از سنگ گواشا و جیدرولر، جریان خون در صورت افزایش پیدا می‌کند. این افزایش جریان در حین استفاده از این دو محصول اتفاق می‌افتد. همچنین منابعی می‌گویند که سنگ گواشا برخی از التهابات صورت را نیز کاهش می‌دهد.

 

معایب استفاده از جیدرولر

نباید از جیدرولر و گواشا انتظار معجزه و درمان برای تمامی مشکلات پوستی خود را داشته باشید. همانطور که در بالا گفته شد، این دو محصول تنها جریان خون را در سطح پوست افزایش می‌دهند که می تواند تا حدودی منجر به تحریک بافت پوست برای ساخت کلاژن شود. به طور مثال شما برای درمان چین و چروک‌های عمیق صورت خود نمی‌توانید به این دو محصول به چشم درمان اصلی نگاه کنید!

 

فیشال

بهترین جایگزین برای جیدرولر و گواشا

درست است که استفاده از جیدرولر و گواشا مزایای خود را دارد و صرفا برای افزایش جریان خون می‌توانند در بین محصولات روتین پوستی شما جایی داشته باشند، اما راهکارهای بهتری برای مشکلات پوستی شما وجود دارد که به صورت اختصاصی برای درمان آنها تولید شده‌اند، مثل کرم های ضد چروک، ضد التهاب و …

اگر شما هم برای رفع افتادگی و چین و چروک اقدام به خرید و استفاده از جیدرولر و گواشا کرده‌اید و آن نتیجه دلخواه را نگرفته اید، به شما پیشنهاد می‌کنیم:

  • برای کاهش چین و چروک و رفع افتادگی پوست صورت، یک کرم مخصوص تهیه کنید و به طور منظم از آن استفاده کنید.
  • از محصولات حاوی رتینول که حاوی مقادیر بالای ویتامین A هستند برای کاهش آکنه و افزایش تولید کلاژن استفاده کنید. (این کار را با مشورت با یک متخصص پوست انجام دهید)
  • استفاده مرتب و منظم از ضدآفتاب را فراموش نکنید.

 

کلام آخر

در بالا به مزایای استفاده از جیدرولر و گواشا اشاره کردیم و گفتیم که تنها موجب افزایش جریان خون در ناحیه پوست می‌شوند. پس اگر به دنبال درمان تخصصی هستید، پیشنهاد می‌کنیم که با یک پزشک متخصص مشورت کرده و داروها و محصولات اختصاصی برای مشکل پوستی خود تهیه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *