مراقبت از پوست

روتین پوستی در سفر

یکی از دغدغه‌های افرادی که به سفر می‌روند، این است که چگونه روتین پوستی خود را حین سفر نیز رعایت کنند تا پوستشان دچار آسیب نشود. در این مقاله می‌خواهیم نکات طلایی مراقبت از پوست و راهکارهایی برای جلوگیری از بروز آکنه و سایر آسیب‌های پوستی در سفر را برای شما بازگو کنیم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

تاثیرات سفر بر سلامت پوست

عوامل زیادی هستند که در سفر بر سلامت پوست تاثیر می‌گذارند، در ادامه تعدادی از آنها را نام می‌بریم:

 تغییر آب و هوا

تغییر آب و هوا و یا حتی ارتفاع می‌تواند بر سلامت و وضعیت پوست ما تاثیراتی بگذارد. به طور مثال اگر شما به مناطق گرم و شرجی سفر کنید، تعریق پوست شما بیشتر شده و ممکن است منافذ پوست شما دچار انسداد شود؛ همین امر موجب بروز آکنه شده و زیبایی پوست شما را به خطر می‌اندازد. همچنین تغییر ارتفاع نیز تاثیرات مخربی بر پوست می‌گذارد زیرا کمبود رطوبت و دما در ارتفاعات، پوست شما را کم آب و دهیدراته کرده و باعث بروز خشکی می‌شود.

تغییر در برنامه خواب و خوراک

در سفر به دلیل تغییر در برنامه‌های روزانه و رفت و آمد، خواب و خوراک شما نیز دچار تغییراتی می‌شود که همین امر می‌تواند بر پوست شما تاثیر بگذارد.

تغییر روتین پوستی در سفر

ممکن است شما نتوانید تمامی محصولات روتین پوستی خود را در سفر به همراهتان داشته باشید (به دلیل کمبود فضا و …) همین امر می‌تواند باعث چالش‌هایی شود و پوست شما را دست‌خوش تغییر کند. پیشنهاد می‌کنیم اگر حین سفر در هتل اقامت دارید، از محصولات بهداشتی هتل نیز استفاده نکنید زیرا مناسب تایپ پوستی شما نیستند.

روتین پوستی

مراقبت از پوست در سفر

تا انجا چالش‌هایی را برای شما عنوان کردیم که ممکن است در سفر با آنها مواجه شده و روتین پوستی شما را دچار تغییراتی کند. در ادامه می‌خواهیم چند نکته برای راحتی هرچه بیشتر شما در سفر و حفظ سلامت پوستتان، ارائه دهیم.

کیف بهداشتی مخصوص سفر

اگر شما هم هنگام سفر با مشکل کمبود فضا در چمدان و ساک خود دست و پنجه نرم می‌کنید، بهتر است که یک کیف کوچک مخصوص وسایل بهداشتی در سفر، تهیه کنید تا بتواند محصولات روتین پوستی خود را برای سفر در آن بچینید. پیشنهاد می‌کنیم محصولات پوستی خود را در سایز سفری تهیه کنید و یا از بطری‌های کوچک بهداشتی برای حمل آنها استفاده کنید تا مجبور به حمل تمامی محصولات پوستی با بسته‌بندی بزرگ نشوید.

 

روتین پوستی در سفر

استفاده از ضدآفتاب

یکی از مهم‌ترین مراحل روتین پوستی در سفر، استفاده از ضدآفتاب است. بهتر است که قبل از سفر، از آب و هوای مقصد اطلاع داشته باشید و ضدآفتاب با  SPF مناسب همان منطقه را تهیه کنید؛ هر 2 ساعت یک بار آن را تمدید کنید. قبل از تمدید ضدآفتاب پوست خود را با تونر و پد سکه‌ای پاک کنید تا آلودگی‌های‌ پوستی و ضدآفتاب قبلی پاک شود.

نکته: استفاده از ضدآفتاب در هواپیما را به شدت توصیه می‌کنیم چرا که شما در ارتفاع بوده و به اشعه فرابنفش نزدیک‌تر شده‌اید.

خواب کافی و تغذیه مناسب

یکی از موارد مهمی که در سفر می‌تواند به حفظ سلامت پوست شما کمک کند این است که برنامه خواب مناسب و تغذیه سالمی داشته باشید. درست که در سفر ممکن است تمامی این برنامه‌ها دست خوش تغییر شوند اما باید سلامت خود را نیز در نظر داشته باشید. پس توصیه می‌کنیم که تا جای ممکن مراقب تغذیه و ساعت خواب خود باشید.

آب‌رسانی پوست و بدن

طبیعی است که در سفر نتوانید مثل قبل آب کافی بنوشید و حتی پوست خود را آب رسانی کنید. اما این کار آسیب زیادی به پوست و بدن شما می‌زند. توصیه می‌کنیم که تا جای ممکن آب بنوشید تا بدن شما دهیدراته نشود. اگر به مناطق گرم و شرجی سفر می‌کنید، بهتر است که برای حفظ تعادل الکترولیت بدن خود، مقدار خیلی کمی نمک در آب خود بریزید.

برای آب رسانی پوست خود نیز، علاوه بر کرم مرطوب‌کننده و آب‌رسان، بهتر است که چند ماسک ورقه‌ای در کنار محصولات روتین پوستی خود داشته باشید تا به طور موقت در سفر چند روزه شما، کار سرم‌های پوست را تا حدودی انجام دهد.

(ماسک‌های ورقه‌ای را از برندهای معتبر تهیه کنید)

 

ماسک ورقه ای

کلام آخر

پوست ما حین سفر به دلیل تغییرات آب و هوایی و برنامه روتین روزانه، دچار تغییراتی می‌شود و حتی ممکن است سلامت آن به خطر بیوفتد. پس توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از بروز هرگونه آسیب مثل آکنه، اگزما، خشکی و … نکات بالا را برای داشتن یک روتین پوستی راحت در سفر رعایت کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *