اسکارهیل, دی جی درم

درمان و از بین بردن اسکار

یکی از چالش‌هایی که در مواقع بروز آسیب‌های پوستی، با آن روبرو هستیم، درمان و از بین بردن اسکار آن می‌باشد. در دنیای امروز راه‌های زیادی برای درمان آنها وجود دارد، اما اینکه کدام گزینه درمانی برای ما مناسب‌تر بوده و سلامت و زیبایی را به پوست ما باز می‌گرداند، اندکی چالش برانگیز است. در این مقاله می‌خواهیم برای انواع اسکار، راهکارهای درمانی و غیر تهاجمی معرفی کنیم، پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

(در انتها، می‌توانید لینک مستقیم تمامی محصولات و راه‌های ارتباط با مشاورین ما را مشاهده کنید.)

از بین بردن اسکار

پوست ما در طول زندگی، تحت شرایط مختلف، ممکن است دچار آسیب شده و زیبایی و سلامت آن دست خوش تغییراتی شود. این آسیب‌ها می‌توانند تحت تاثیر عوامل بیرونی مثل: سوختگی، جراحی، انواع زخم‌ها و … بوده و یا از عوامل داخلی مانند: جوش، التهابات پوستی، اگزما و .. نشات بگیرند. در هر صورت برای درمان انواع اسکار، راهکارهای تهاجمی و غیر تهاجمی زیادی وجود دارد که ما در ادامه به بررسی راهکارهای غیر تهاجمی و معرفی بهترین محصولات درمان اسکار می‌پردازیم.

درمان اسکار بخیه

بزرگ‌ترین چالش برای افرادی که تحت عمل جراحی ( به خصوص جراحی‌های زیبایی ) قرار می‌گیرند، این است که جای بخیه را درمان کرده و پوست خود را به حالت اولیه باز گردانند. بسته به نوع پوست، سن و ژنتیک، جای بخیه جراحی می‌تواند تبدیل به کلوئید شود یا تنها در حد تغییر رنگ باقی بماند. توصیه می‌کنیم در صورتی که اسکار بخیه شما برجسته و یا حتی فرورفته شد، از ژل‌های ترمیم‌کننده سیلیکونی مثل ژل رژواسیل و یا اسکارژل دی جی درم استفاه کنید؛ اما در صورتی که تنها رنگ اسکار با پوست متفاوت بود، از کرم ترمیم کننده سیلیکونی اسکار استاتیک استفاده کنید.

در صورت لزوم می‌توانید از نوارهای سیلیکونی به عنوان مکمل درمان نیز استفاده کنید.

از بین بردن اسکار جوش

برخی از افراد در سن بلوغ و یا تحت تاثیر تغییرات هورمونی، داروهای مختلف و یا مشکلات پوستی، آکنه، جوش و یا کومدون را تجربه می‌کنند. بسته به نوع آکنه، ممکن است جای جوش به صورت لک قرمز و یا اسکار فرورفته، بر روی پوست باقی بماند. شما می‌توانید با توجه به نوع پوست خود (چرب، خشک و یا مختلط) از ژل و کرم‌های ترمیم کننده سیلیکونی اسکارهیل و یا دی جی درم استفاده کرده و با تکمیل دوره درمان، زیبایی را به پوست خود بازگردانید.

درمان جای جوش

درمان اسکار زخم

به طور کلی می‌توان گفت که اگر اسکار در هر جایی از بدن و یا صورت شما به وجود آمده باشد، پس از بسته شدن کامل زخم و قطع ترشحات آن، برای از بین بردن اسکار آن می‌‎توانید از محصولات ترمیم‌کننده سیلیکونی به صورت منظم استفاده کرده تا شاهد بهبود چشمگیر در ناحیه آسیب دیده باشید.

درمان جای سوختگی

اگر شما هم دچار سوختگی شده این و به دنبال راهکاری برای درمان آن هستید، پیشنهاد می‌کنیم به محض بسته شدن زخم و قطع ترشحات، استفاده از ترمیم کننده‌های سیلیکونی را شروع کرده و با تکمیل دوره درمان، سلامتی و زیبایی را به پوست خود باز گردانید.

درمان جای سوختگی

از بین بردن اسکار قدیمی

همان‌طور که می‌دانید هرچه اسکار بالغ‌تر (قدیمی تر) باشد، از بین بردن جای آن نیازمند مدت زمان بیشتری است. پس توصیه می‌کنیم هرچه زودتر اقدام به درمان جای زخم خود کرده تا زیبایی و سلامت را به پوست خود بازگردانید. اما در صورتی که به هر دلیلی، اسکار شما قدیمی شده، با تکمیل دوره درمان و نظم در استفاده، می‌توانید آن را درمان کنید.

 

کلام آخر

از بین بردن اسکار، یکی از چالش‌های افراد پس از انواع آسیب‌های پوستی است. توصیه می‌کنیم در صورت بروز هرگونه آسیب، با مشاورین ما در ارتباط بوده تا برای درمان جای زخم، بهترین ترمیم‌کننده سیلیکونی را به شما معرفی کنند.

برای مشاهده محصولات ترمیم‌کننده سیلیکونی، اینجا کلیک کنید.
برای برقراری ارتباط با مشاورین ما، اینجا کلیک کنید.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *