اسکارهیل, دی جی درم

درمان اسکارهای قدیمی

بسیاری از افراد ممکن است که با اسکارهای قدیمی بر صورت یا بدنشان دست و پنجه نرم کنند و لیستی از محصولات و راهکارهای متفاوتی را برای از بین بردن جای زخم تهیه کرده باشند. وجود اسکار بر بدن تجربه خوشایندی نیست؛ ما در این مقاله می‌خواهیم چند راهکار قطعی برای درمان اسکارهای قدیمی برای شما عنوان کنیم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.
اگر  شما هم به فکر بازگرداندن زیبایی و سلامت به پوست خود هستید، بهتر است که این را بپذیرید که درمان جای زخم قدیمی، اندکی چالش برانگیز است و در مقایسه با اسکارهای نابالغ دیرتر درمان می‌شوند. اما جای نگرانی نیست؛ در ادامه راهکارهایی برای شما عنوان می‌کنیم که به راحتی جای زخم شما را درمان کرده و زیبایی را به پوست شما باز می‌گرداند.

 

جراحی ترمیم اسکار

ممکن است با خواندن این تیتر، این سوال برای شما پیش بیاید که عمل جراحی، خود یکی از علل پیدایش اسکار بر بدن است؛ پس چگونه می‌توان به وسیله جراحی، اسکارهای قدیمی را درمان کرد؟
روش‌های متعددی از جمله جراحی پلاستیک برای از بین بردن جای زخم، وجود دارد که بسته به نوع اسکار فرد، نوع جراحی نیز متفاوت خواهد بود. بسیاری از افراد این روش را مقرون به صرفه نمی‌دانند زیرا در اکثر مواقع ملزم به پرداخت هزینه‌های گزاف هستند، اما در شرایط خاص مثل سوختگی‌های حاد، تنها راه درمان قطعی، جراحی پلاستیک خواهد بود.

 

جای سوختگی

محصولات ترمیم‌کننده زخم

امروزه محصولات ترمیم‌کننده زیادی در بازار وجود دارد که به درمان جای زخم و اسکارهای قدیمی کمک می‌کند. اما زمانی که نوبت به انتخاب بین هزاران ترمیم‌کننده با برندهای مختلف می‌رسد، مسئله کمی گیج‌کننده می‌شود؛ چراکه کارایی محصول، قیمت و حجم آن، که جز فاکتورهای مهم برای خرید هستند نیز باید در نظر گرفته شوند.
یکی از اثربخش‌ترین ترمیم‌کننده‌های اسکار موجود در بازار، ترمیم کننده‌های سیلیکونی هستند که از سیلیکون خالص پزشکی ساخته شده و اثربخشی بالایی دارند. این نوع ترمیم‌کننده‌ها در 2 نوع ژل و کرم ساخته شده و هرکدام کارایی متفاوتی از جمله، درمان برجستگی و یا فرورفتگی، درمان تغییر رنگ اسکار و … را دارند.
از دیگر محصولات ترمیم‌کننده زخم، نوارهای سیلکونی هستند که به عنوان مکمل درمان برای کرم‌ها و ژل‌های ترمیم‌کننده زخم، استفاده می‌شوند. این نوارهای سیلیکونی که در سایزها و اشکال مختلف متناسب برای هر نوع جراحی تولید می‌شوند، با کمک به حفظ رطوبت محل زخم، درمان اسکار را تسریع بخشیده و سلامتی را به پوست باز می‌گردانند.

در نظر داشته باشید که تنها پس از بسته‌شدن زخم، کشیدن بخیه و قطع شدن ترشحات، مجاز به استفاده از ترمیم‌کننده اسکار می‌باشید.

برای اطلاع بیشتر از محصولات ترمیم‌کننده سلیکونی و نحوه مصرف آنها، اینجا کلیک کنید.

 

نوار سیلیکونی

درمان جای زخم با روش‌های خانگی

ممکن است با خواندن ترکیبات و فرمولاسیون کرم‌های ترمیم‌کننده، این فکر به ذهنتان برسد که تمامی مواد اولیه آن در منزل نیز یافت می‌شود و می‌توان به جای هزینه گزاف برای خرید ترمیم‌کننده، جای زخم را در خانه درمان کرد. این نکته را باید در نظر داشته باشید که دوز موثری از هر ترکیب برای استفاده در محصولات ترمیم کننده استفاده می‌شود تا پوست دچار حساسیت نشود. در هرحال چند راهکار خانگی برای درمان اسکارهای سطحی و نابالغ به شما ارائه می‌دهیم:

درمان جای زخم با آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا ترمیم‌کننده قوی برای جای سوختگی و انواع اسکار است.

ترمیم جای زخم با عسل

عسل خاصیت ضد التهابی دارد. از آن می‌توانید برای کاهش قرمزی اسکار استفاده کنید.

درمان اسکار با روغن نارگیل

مطالعاتی نشان می‌دهد که روغن نارگیل با کمک به تولید کلاژن در سطح پوست، منجر به کاهش ریسک ابتلا به اسکار می‌شود.

توصیه می‌کنیم برای درمان اسکارهای جدید و قدیمی، قبل از استفاده از هرنوع روش خانگی، مطمئن باشید که زخم شما بسته شده و هیچ گونه ترشحی نداشته‌باشد و حتما قبل از استفاده، تست حساسیت بگیرید.

 

کلام آخر

راه‌های زیادی برای درمان اسکارهای قدیمی و حتی جدید وجود دارد و شما می‌توانید با توجه به تایپ اسکار و مدت زمان آن، اقدام به درمان آن کنید. پیشنهاد می‌کنیم اگر اسکار شما قدیمی و یا حاد است، به پزشک متخصص مراجعه کنید تا بهترین راهکار درمانی را به شما معرفی کند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *