دی جی درم

بهترین پماد برای درمان جای زخم

از بین بردن جای زخم یکی از چالش‌هایی است که بسیاری از افراد ممکن است در طول زندگی خود با آن روبرو شده و در صدد رفع آن برآیند. چراکه علاوه بر سلامتی، زیبایی پوست آنها نیز در گرو رفع همین اسکار و جای زخم است. در این مقاله می‌خواهیم بهترین پماد برای درمان و از بین بردن جای زخم را به شما معرفی کرده و همچنین ویژگی‌های یک ترمیم‌کننده خوب برای جای زخم را بازگو کنیم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

کرم ترمیم کننده جای زخم

بیایید قبل از هرچیز ویژگی‌های یک کرم ترمیم‌کننده خوب برای جای زخم چیست و چه محصولی ارزش خرید و استفاده را دارد.
یکی از ویژگی‌های اصلی و پایه‌ای بهترین پماد برای از بین بردن جای زخم، این است که برای هر نوع پوستی مناسب بوده و ایجاد حساسیت نکند؛ متخصصین پوست و جراحان آن را توصیه کرده و مراجعین آنها بهترین نتیجه را از آن محصول گرفته باشند. همچنین این ترمیم‌کننده باید قدرت درمان انواع اسکار اعم از جای سوختگی، اسکار کلوئیدی، اسکار آتروفیک و … را داشته باشد.
علاوه بر آن، بهترین پماد انتی اسکار باید بر پایه سیلیکون پزشکی بوده و ترکیباتی همچون رتینوئید (برای تنظیم تکثیر سلولی) و نیاسین آمید (برای کنترل خارش، قرمزی و خشکی پوست) داشته باشد.

بهترین ترمیم‌کننده برای از بین بردن جای زخم قدیمی

یکی از چالش‌های دیگر برای افرادی که سال‌ها قبل جراحت پوستی دیده و یا حتی تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند، این است که با وجود گذشتن مدت زمان زیاد از زخم و اسکار آنها، چه طور می‌شود آن را درمان کرد؟
اما خبر خوب این است که ترمیم‌کننده‌های سیلیکونی بهترین انتخاب برای اسکارهای بالغ (قدیمی) و نابالغ (جدید) هستند. سیلیکون موجود در این ترمیم‌کننده‌ها به راحتی موجب درمان هرنوع اسکار شامل جای سوختگی، جای بخیه جراحی، جای جوش و … می‌شوند.
تنها کافی است در هنگام استفاده از آنها نظم و استمرار را رعایت و دوره درمان خود را تکمیل کنید. همچنین در نظر داشته باشید که اسکارهای قدیمی مدت زمان طولانی‌تری را برای درمان لازم دارند. پس در پروسه درمان جای زخم خود صبور باشید.

بهترین پمادهای ترمیم‌کننده‌

  • اسکارژل دی جی درم

یکی از بهترین ترمیم‌کننده‌های ایرانی برای از بین بردن جای زخم، اسکارژل دی جی درم بوده که در ساختار آن از سیلیکون خالص پزشکی استفاده شده و برای درمان انواع اسکار، از جمله جای زخم برجسته، اسکار فرورفته، تغییر رنگ پوست، جای سوختگی، ترک‌های پوستی (خطوط حاملگی و چاقی) و درمان جای جوش کاربرد دارد.
این ترمیم‌کننده سیلیکونی، به دلیل عدم وجود چربی در ساختار خود، باعث بروز جوش نخواهد شد و برای افرادی که بر صورت خود آثار جوش داشته و پوست آنها نیز چرب است، بهترین گزینه است. همچنین فرمولاسیون ملایمی داشته و به هیچ عنوان باعث بروز حساسیت نخواهد شد.

 

اسکارژل دی جی درم

 

  • ژل رژواسیل

ژل ترمیم‌کننده سیلیکونی ژواسیل، یک ترمیم کننده عالی از کمپانی اسکارهیل امریکا بوده که تاثیر شگفت انگیزی بر درمان انواع جای زخم به خصوص، جای زخم فرورفته (آتروفیک) و برجسته (هایپرتروفیک) دارد. این ترمیم‌کننده بافت بسیار سبک و ملایمی داشته و به سرعت جذب پوست می‌شود؛ کاملا بدون بو و ضد آب است و ایجاد حساسیت نمی‌کند. این ژل ترمیم‌کننده به دلیل حفظ رطوبت مورد نیاز محل آسیب دیده، باعث درمان و رفع سریع جای زخم شده (البته مدت زمان درمان به نوع پوست و سن اسکار نیز بستگی دارد.) و زیبایی و سلامت را به پوست باز می‌گرداند.

 

  • کرم اسکار استاتیک

از دیگر محصولات کمپانی اسکارهیل امریکا می توان به کرم ترمیم‌کننده سیلیکونی اسکار استاتیک اشاره کرد که تاثیر بی‌نظیری بر درمان اسکارهایی دارد که رنگ آن‌ها با سایر نواحی بدن متفاوت است (اسکارهای نرموتروفیک:هایپرپیگمنتیشن و هایپوپیگمنتیشن). به طور مثال، رنگ اسکار تیره‌تر و یا روشن‌تر از رنگ طبیعی پوست بدن فرد شده است. این ترمیم کننده حاوی 23 ماده درمانی فعال بوده که روند بهبود اسکار را سرعت می‌بخشد. از این محصول نیز می‌توان برای جلوگیری از بروز اسکار نیز استفاده کرد.

کرم اسکار استاتیک و ژل رژواسیل

کلام آخر

همان‌طور که قبلا اشاره کردیم، پیدا کردن بهترین پماد برای درمان و از بین بردن جای زخم، یکی از چالش‌هایی است که افراد دارای اسکار با آن مواجه هستند. با توجه به نکات گفته شده می‌توانید یکی از ترمیم‌کننده‌های ذکر شده در بالا را تهیه کرده و با تکمیل دوره درمان و نظم در استفاده، شاهد بهبود چشمگیر جای زخم خود باشید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *