مراقبت از پوست

راز جوانی پوست

واقعیت این است که ما نمی‌توانیم روند پیری سن خود را معکوس کنیم و این امری طبیعی در روند افزایش سن است. ما در این مقاله می‌خواهیم با ارائه چند راهکار به شما کمک کنیم تا روند پیر شدن پوست خود را کُند کنید و  به جوان ماندن پوست خود نیز کمک کنید. فاکتورهای زیادی بر روند پیر شدن پوست ما تاثیر می‌گذارند و نمی‌توان آنها را متوقف کرد چراکه جزئی از طبیعت ما هستند؛ اما ما می‌توانیم با ایجاد تغییراتی در روتین زندگی خود این روند را تا جای ممکن کند کرده و پوست خود را در بهترین وضعیت نگه داریم. پس تا انتهای این مطلب با ما باشید تا چند راز جوانی پوست را برای شما فاش کنیم.

 

راز جوانی پوست

استفاده از ضدآفتاب

پوست شما به محافظت روزانه در برابر اشعه UV نیاز دارد. فرقی ندارد که آن روز آفتابی یا ابری باشد، اشعه فرابنفش همیشه وجود دارد و شما باید از پوست خود در برابر این اشعه محافظت کنید. ممکن است پیش خود فکر کنید که تنها چند دقیقه یا چند ساعت پیاده روی اطراف منزل، نیازی به ضدآفتاب ندارد. اما سخت در اشتباهید! تاثیرات اشعه UV در طولانی مدت، به صورت چین و چروک و لکه‌های قهوه‌ای بر پوست خود را نشان می‌دهد. پس اولین راز جوانی پوست، استفاده مرتب از یک ضدآفتاب مناسب و مورد تایید است.

 

سیگار کشیدن ممنوع

این عادت را کنار بگذارید! سیگار کشیدن روند طبیعی پیری پوست شما را سرعت می‌بخشد. سیگار کشیدن باعث افزایش چین و چروک، خستگی پوست و رنگ‌پریدگی می‌شود.

 

تاثیر حالات چهره بر چین و چروک

اگر دقت کرده باشید، برخی افراد هنگام صحبت کردن، حالات چهره خود را به سرعت و با شدت زیادی تغییر می‌دهند. مثلا زیاد اخم می‌کنند و یا ابرو‌های خود را زیادی بالا می‌اندازند. این امر خود باعث تشدید چین و چروک می‌شود.

حتی گاهی اوقات در هنگام قرار گرفتن در معرض آفتاب، چشم و بینی خود را جمع کرده تا بهتر ببینند! در این مواقع باید از کلاه و عینک آفتابی مناسب استفاده کنید تا از پیری پوست جلوگیری کنید. این هم یک راز جوانی پوست دیگر که برای شما فاش کردیم!

 

چین و چروک

رژیم غذایی برای جوانی و زیبایی پوست

تحقیقات نشان می‌دهد که یکی دیگر از رازهای جوانی پوست، پیروی از یک رژیم غذایی مناسب و سالم است. رژیم غذایی شما باید شامل میوه‌های تازه، سبزیجات، فیبر باعث سلامت دستگاه گوارش و سلامت ظاهر پوست می‌شود.

 

مصرف نوشیدنی‌های الکلی ممنوع

تا جایی که می‌توانید از مصرف نوشیدنی‌های الکلی پرهیز کنید چراکه باعث دهیدراته شده پوست شما شده و روند پیری شما را سرعت می‌بخشد.

 

پوست دهیدراته

تاثیر ورزش بر جوانی پوست

شاید پیش خود فکر کنید که آیا این مورد هم جز رازهای جوانی پوست است؟ در پاسخ باید بگوییم که بله! ورزش یا هر نوع فعالیت فیزیکی مستمر باعث افزایش گردش خون و اکسیژن در بدن شده و سلامت پوست شما را جندین برابر کرده و به حفظ زیبایی آن کمک شایانی می‌کند.

 

روتین پوستی مناسب

شما باید راه مراقبت اصولی از پوست صورت خود را بدانید و برای این امر با کمک یک پزشک متخصص پوست، یک روتین پوستی مناسب تایپ پوستی خود و ضد پیری (Anti-aging) تهیه کنید. کرم ها، شوینده و تونر مناسب تایپ پوستی شما و استفاده منظم و مستمر از آنها راز دیگر جوانی پوست است که روند پیری شما را معکوس می‌کند.

 

آخرین راز جوانی پوست: نوشیدن آب و استفاده از کلاژن

شما در طول شبانه روز باید آب مورد نیاز بدن خود را (طبق تایپ بدنی و میزان فعالیت فیزیکی خود) تامین کنید. مصرف آب می‌تواند تمامی ارگان‌های بدن شما را هیدراته کرده و شفافیت را به پوست شما بازگرداند. همچنین استفاده از کلاژن (خوراکی‌های حاوی کلاژن، مکمل‌ها، کرم‌ها و روش‌های تزریقی طبق صلاحدید پزشک متخصص) می‌تواند خاصیت کشسانی و ارتجاعی پوست شما را افزایش داده، چین و چروک را کاهش دهد و زیبایی و جوانی پوست شما را حفظ کند.

 

کلام آخر

تا اینجا 8 راز جوانی پوست را برای شما فاش کردیم. در این راه درمانی و زیبایی باید صبور باشید و با مراقبت اصولی، منتظر نتایج شگفت انگیز آن باشید. خود را با کسی مقایسه نکنید چراکه ژنتیک نقش مهمی در این امر ایفا می‌کند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *