دی جی درم

اسکار ژل دی جی درم | مکانیزم درمانی این ژل ترمیم کننده

اسکار ژل دی جی درم یک ژل سیلیکونی ترمیم کننده ایرانی جای زخم است و حاوی جدیدترین و خالص ترین نوع سیلیکون پزشکی به نام PPS (Purified Polymerized Silicone) می باشد که پس از 2 سال تحقیقات آزمایشگاهی و بالینی تحت لیسانس شرکت Eskapharma آلمان در کشور ایران تولید و روانه بازار شده است.

اسکار ژل دی جی درم در طول 2 سال تحقیقات بالینی از جامعه پزشکی بازخورد های مناسبی دریافت کرده که همین موضوع این محصول را جایگزین مناسبی برای ترمیم کننده های خارجی موجود در بازار کرده است. اسکار ژل تنها ترمیم کننده ایرانی است که دارای گواهی استاندارد اروپا (CE) می باشد. این در حالیست که ترکیبات این محصول در کشور آلمان تولید شده و حاوی 100 % سیلیکون با خلوص پزشکی است که ماده ای شناخته شده و مورد تایید از نظر متخصصین می باشد.

 

ژل ترمیم کننده اسکارژل - ژل ترمیم کننده دیجی درم

 

ترکیبات ترمیم کننده اسکار ژل

ماده موثره موجود در ترکیبات اسکار ژل دی جی درم، سیلیکون طبی (به شکل پلیمری) است، که به آن اصطلاحا PPS (Purified Polymerized Silicone) می گویند.

PPS جدیدترین و خالص ترین نوع از کراس پلیمرهای سیلیکونی است که هدف از تولید این ماده کاهش اثرات جانبی کراس پلیمر ها و افزایش اثر بخشی آن ها می باشد. به دلیل خلوص PPS، استفاده  از آن برای نقاط مختلف بدن بلامانع است. این ماده به دلیل عدم جذب سیستمیک می تواند برای نوزادان، مادران باردار و شیرده مورد استفاده قرار بگیرد.

اسکار ژل حاوی آب در ساختار خود بوده که تحقیقات جدید نشان می دهد هیدروژل های حاوی سیلیکون به دلیل وجود ساختار آب در فرمولاسیون خود اثر انسدادی بالاتری از خود نشان داده و اثر بخشی بیشتری خواهند داشت.

این محصول فاقد چربی در ساختار خود است و برای پوست های چرب، حساس و مستعد آکنه محصول مناسبی به شمار می رود. علاوه بر آن به دلیل عدم وجود عصاره های گیاهی در فرمولاسیون این محصول، احتمال بروز حساسیت بسیار پایین می باشد.

 

مکانیسم عملکرد اسکار ژل

اسکار ژل دی جی درم بعد از مصرف، لایه ای سیلیکونی شفاف و غیر چسبنده تشکیل می دهد که موجب افزایش آب رسانی به بافت آسیب دیده و کاهش تکثیر بی رویه کلاژن شده و از گسترش اسکار جلوگیری می کند. فعالیت مویرگی را در ناحیه اسکار کاهش داده و موجب هم سطح شدن اسکار با سطح پوست و کم شدن ظاهر اسکار می شود. در نهایت ترکیبات به کار رفته در اسکار ژل یک لایه محافظتی روی ناحیه آسیب دیده ایجاد می کنند و با نظم دادن به چیدمان الیاف کلاژنی بعد از تکمیل دوره درمان، اسکار را از بین می برند.

 

کرم ترمیم کننده اسکار ژل- ترمیم کننده اسکار دیجی درم

 

موارد مصرف اسکارژل دی جی درم

اسکار ژل دی جی درم را برای از بین بردن آثار به جای مانده از انواع برش های پس از جراحی، اثرات ناشی از سوختگی، زخم های برجسته (کلوئیدی و هایپرتروفیک)، اسکارهای آتروفیک، ترک های پس از بارداری، چاقی و لاغری ( استرچ مارک) و اثرات بر جای مانده از جوش های پوستی می توان استفاده کرد.

یکی از ویژگی های این محصول ترمیم کننده، قابلیت استفاده آن برای پوست آسیب دیده کودکان است، اسکار ژل به دلیل فرمول پیشرفته ای که دارد برای استفاده بر روی نواحی که پوست حساس دارند، مخصوصا پوست کودکان کاملا بی خطر است. علاوه بر این استفاده از این محصول برای افراد باردار و مادران شیرده بلامانع می باشد.

زمان شروع مصرف اسکارژل

در اسکار های تازه از زمانی که بخیه های زخم جذب یا کشیده شد و از قطع شدن ترشحات جای زخم مطمئن شدید می توانید از ترمیم کننده اسکارژل استفاده کنید.

        روش استفاده اسکارژل
  • ابتدا مطمئن شوید که محل زخم کاملا بسته، خشک (بدون ترشح ) و تمیز باشد، سپس روزانه 2 الی 3 مرتبه یک لایه نازک از ترمیم کننده اسکار ژل را در ناحیه مورد نظر به آرامی ماساژ دهید.
  • جهت درمان اسکارهای جدید، توصیه می شود حداقل به صورت 2 ماه به صورت منظم استفاده شود.
  • در اسکارهای قدیمی ممکن است تکمیل دوره درمان طولانی تر شود.
  • نظم مصرف و تکمیل دوره درمان الزامیست.

 

هشدار مصرف اسکارژل
  • این محصول را نباید روی زخم های باز، سوختگی ها و بخیه های تازه مورد استفاده قرار داد. برای استفاده از ترمیم کننده اسکار ژل دی جی درم مطمئن شوید که زخم کاملا بسته و عاری از هر گونه ترشح می باشد.
  • از تماس مستقیم اسکار ژل با غشا موکوس (مخاط) و چشم ها اکیدا خودداری شود.
  • در دمای کمتر از 25 درجه و دور از دسترس اطفال نگهداری شود .

 

عوارض مصرف اسکارژل
  • با توجه به اینکه محصولاتِ سیلیکونی جذب سیستمیک ندارند و روی سطح پوست خشک می شوند، به ندرت باعث عوارض موضعی ثانویه می شود.
  • تنها افرادی که سابقه ی حساسیت به سیلیکون دارند، قبل از مصرف باید با پزشک خود مشورت کنند.
  • در صورت استفاده روی زخم های باز و دارای ترشح و جوش های فعال سریعا به پزشک مراجعه شود.

اسکار ژل دی جی درم جدید ترین نسل ترمیم کننده جای زخم و سوختگی، تنها محصول ایرانی دارای گواهینامه CE اروپا است که این امکان را به شما می دهد تا با پرداخت هزینه ای معادل یک پنجم قیمت نمونه های خارجی، محصولی با کیفیت اروپایی تهیه کنید.

 

برای خرید اسکارژل دی جی درم اینجا کلیک کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *