اسکارهیل

جراحی سزارین

زایمان و به دنیا آوردن فرزند یک اتفاق طبیعی و هیجان انگیز در زندگی است، اما می تواند برای مادر، هم از لحاظ روحی و هم از جنبه فیزیکی و جسمانی عوارضی را به همراه داشته باشد. مخصوصا اگر زایمان به صورت جراحی سزارین انجام شود، علاوه بر ریکاوری از جراحی، درمان زخم سزارین نیز یک عارضه ی شایع بین مادرانی است که فرزند خود را از طریق این جراحی به دنیا می آورند. ریکاوری این عمل جراحی به خودی خود یک بحث جدا از ریکاوری از زایمان طیبعی است. دوره نقاهت سزارین معمولا 6 الی 8 هفته به طول می انجامد که این دوره می تواند در افراد مختلف، متفاوت باشد.

در ادامه ما درباره ریکاوری این عمل جراحی و ترمیم اسکار ایجاد شده ناشی از برش این جراحی با استفاده از محصولات اسکارهیل صحبت می کنیم.

نحوه انجام عمل سزارین

مادران به چند دلیل این عمل جراحی را انجام می دهند. گاهی اوقات این انتخاب خود مادر است که زایمان را به صورت سزارین انجام دهد اما در بعضی اوقات پزشک، این عمل جراحی را توصیه و تجویز می کند؛ مثل: داشتن سابقه سزارین، طرز قرار گیری نوزاد در رحم مادر، زایمان زودرس، چند قلو بودن نوزادان.

در حین این عمل جراحی، پزشک جراح، نوزاد را از طریق برشی که روی رحم و شکم مادر ایجاد می کند، بیرون می آورد. امروزه این عمل جراحی به یک روش متداول برای زایمان تبدیل شده است. همچنین تحقیقات حاکی از آن است که از هر 3 نوزاد یکی از آن ها از طریق جراحی سزارین به دنیا می آید.

دوران نقاهت پس از جراحی سزارین

سزارین یک جراحی بسیار حساس و پیچیده است که برای دوره نقاهت یا ریکاوری نیاز به استراحت مطلق دارد. ریکاوری از این جراحی حساس بستگی به شرایط روانی و جسمانی مادر دارد، بنابراین با کمک گرفتن از دوستان و بستگان می بایست استراحت کردن و خواب مادر (هنگامی که نوزادش خواب است) در اولویت قرار گیرد.

ریکاوری از جراحی سزارین ممکن است حدود 6 الی 8 هفته به طول بیانجامد، پزشک جراح به شما توصیه می کند که از بالا رفتن از پله و بلند کردن هر وسیله ای که سنگین تر از وزن نوزاد است خودداری کرده و در طول این مدت به استراحت مطلق بپردازد.

هفته اول پس از زایمان به این صورت است که مادر باید حدودا 2 الی 4 روز را در بیمارستان سپری کند. در طول این چند روز، پرستاران از مادر به خوبی مراقبت کرده و به او در امور مراقبت از نوزاد خود کمک می کنند.

بعد از مرخصی از بیمارستان، مادر باید از خود مراقبت کرده و جای زخم خود را تمیز و خشک نگه دارد. همچنین جهت کاهش درد خود می تواند از قرص های مسکن استفاده کند.

توجه داشته باشید به همان اندازه که تمرکز و انرژی خود را صرف مراقبت از نوزادتان می کنید باید برای سلامت روحی و جسمی خود نیز اهمیت زیادی قائل شوید، چرا که زمانی می توانید بهترین مادر برای فرزند خود باشید که در سلامت کامل روحی و جسمانی قرار داشته باشید.

از بین بردن جای بخیه سزارین

همان طور که پیشتر اشاره کردیم، تفاوت عمده بین زایمان طبیعی و سزارین این است که نوزاد از طریق برش افقی که پزشک جراح روی شکم مادر ایجاد می کند، خارج می شود.

برشی که جراح ایجاد می کند، بعد از بهبودی زخم به یک اسکار بزرگ تر از اندازه ی اصلی برش تبدیل می شود. بسیاری از بانوانی که ممکن است جراحی سزارین در پیش داشته باشند نگرانی اصلی شان از بین بردن اسکار به جا مانده از برش جراحی است، زیرا این برش افقی در امتداد شکم ایجاد می شود و اندازه تقریبا بزرگی دارد.

پس از درمان زخم و کشیدن بخیه ها، اسکار شما در مراحل اولیه به رنگ قرمز در می آید که بسیار واضح است. اما پس از مدتی کمرنگ شده و توسط موهای طبیعی بدن پوشانده می شود. در پوست های تیره این اسکار به مرور به رنگ قهوه ای درآمده و اثر بیشتری از خود به جا می گذارد.

پس شما باید به فکر تهیه یک کرم ترمیم کننده خوب باشید، تا آثار این زخم را از بین برده و زیبایی را به پوست خود بازگردانید.

خبر خوب این است که محصولات ترمیم کننده اسکارهیل توانایی از بین بردن جای انواع زخم را دارند.

 

رفع جای بخیه سزارین

از بین بردن جای بخیه سزارین با محصولات ترمیم کننده اسکارهیل

کمپانی اسکارهیل برای ترمیم جای زخم برش جراحی سزارین استفاده از کیت درمانی اسکارهیل را توصیه می کند. این کیت شامل نوارسیلیکونی است که در اندازه های مختلف مخصوص اندازه ی برش جراحی تولید شده اند (که هدف درمان آن ها ترمیم جای برش و بخیه انواع جراحی است) و یک ژل سیلیکونی برای استفاده روزانه و زمان هایی که برای استفاده از نوار سیلیکونی دچار محدودیت هستید. استفاده از این محصولات باعث می شود که پس از طی دوره درمان، اسکار به جا مانده از برش جراحی نرم و صاف شود.

استفاده از این کیت درمانی بسیار راحت و بی خطر است، همچنین به دلیل فرمول پیشرفته و گیاهی، هیچ گونه عوارضی نداشته و ایجاد حساسیت نمی کند. شما می توانید بلافاصله بعد از بسته شدن زخم، زمانی که خون ریزی و ترشح در ناحیه زخم دیده نمی شود، استفاده از آن را شروع کنید.

در نظر داشته باشید که همیشه برای درمان جای زخم با پزشک خود مشورت کنید. معمولا برای درمان سریع و مؤثرتر چند محصول را به ترتیب روی اسکار اعمال می کنند. تمامی محصولات سیلیکونی کمپانی اسکارهیل برای مقابله با اسکار های مقاوم به درمان قابل استفاده هم زمان هستند. پزشک شما ممکن است از راه حل به خصوصی برای استفاده از ژل، کرم و نوار های سیلیکونی برای بالابردن تاثیرشان بر اسکار، به شما توصیه کند.

 

ژل رژواسیل و نوار سیلیکونی اسکار اف-ایکس

 

مشاورین ما قدم به قدم تا انتهای درمان اسکار جراحی سزارین و از بین رفتن کامل جای زخم جراحی با شما و در کنار شما خواهند بود. شما می توانید با ارسال عکس از اسکار خود از متخصصین پوست کمپانی اسکارهیل مشاوره تخصصی و رایگان دریافت کنید.

 

برای مشاهده و خرید ژل سیلیکونی رژواسیل اینجا  کلیک کنید.

برای مشاهده و خرید نوار سیلیکونی اسکار-اف-ایکس اینجا  کلیک کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *